Τα ελαστικά των αεροσκαφών είναι ένα αρκετά μεγάλο κεφάλαιο,θα προσπαθήσω να αναλύσω την δομή των ελαστικών που έχουν εφαρμογή στα πολιτικά αεροσκάφη καθώς και στα μαχητικά.
Τα τοιχώματα του ελαστικού δεν είναι ομοιομοφρα και συμπαγή,αλλά αποτελούνται απο μια σειρά επίστρώσεων οπλισμένες με ατσάλινα λεπτά σύρματα που δημιουργούν το σκελετό της επένδυσης του ημικυλινδρικού σχήματος του θαλάμου ελαστικού.Οι περιφερειακές εξωτερικές δυνάμεις αντισταθμίζονται απο τις τάσεις γύρω απο τον συρμάτινο σκελετό της βάσης και τα φορτία της αντίδρασης,που έχουν την τάση να απομακρύνουν απο την θέση του τις βάσεις του ελαστικού,αντισταθμίζονται απο την ζάντα του.Εξωτερικά το τοίχωμα καλύπτεται στα πλάγια απο ένα φύλλο καουτσούκ και στην κορυφή απο ένα βαρύ πέλμα το οποίο προστατεύει την επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το έδαφος και αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο μέρος των φθορών.Το πέλμα γίνεται απο καουτσούκ ειδικά επεξεργασμένο ώστε να ειναι ανθεκτικό στα ξυσίματα και το οποίο φέρει εξωτερικά αυλάκια.Μεταξύ των πελμάτων και των επιστρώσεων του σκελετού υπάρχουν στρώσεις ελαστικοποιημένου υφάσματος που περιββαλονται απο ένα άλλο στρώμα καουτσούκ και βοηθούν στην ομοιόμορφη κατανομή των φορτίων λόγω προσκρούσεων στην επένδυση του ελαστικού και γενικά προστατεύουν το ελαστικό απο τοπικές φορτίσεις κατά την διελευσή του πάνω απο αιχμηρά αντικείμενα.Η αντοχή των ελαστικών όπως και κάθε υλικού,ελαττώνεται με τον χρόνο και την χρήση.Το ιδανικό λοιπον θα ήταν μετά την φθορά ενα ελαστικό να αντικαθίσταται με ενα καινούργιο.Αυτό όμως είναι δαπανηρό για έναν αερομεταφορέα.Μετά απο μελέτες θέσπισαν ορισμένα όρια φθοράς στα οποία το ελαστικό μπορεί να υποστεί μια σείρα επεξεργασιών και να χρησιμοποιηθεί σαν καινούργιο.Η διαδικασία ονομάζεται αναγόμωση και συνίσταται ουσιαστικά στην αντικατάσταση του πέλματος του ελαστικού.Επειδη όμως στην φθοράτου ελαστικού περιλαμβάνεται και η αλλοίωση του πλέγματος,έχει καθοριστεί μέγιστος επιτρεπτός αριθμός αναγομώσεων.Η πλήρωσις του θαλάμου αερίου γίνεται με ΑΖΩΤΟ.Μετά απο ορισμένα συμβάντα απεδείχθει οτι τα συστατικά του ελαστικού σε περιβάλλον με περιεκτικότητα μεγαλύτερη απο 11,5% οξυγόνο,υπο υψηλή πίεση και θερμοκρασία,παράγουν ένα αέριο το ισοπένιο που σε συνδυασμό με το οξυγόνο δημιουργεί ένα εύλεκτο μίγμα και προκάλει εκρηκτική χημική αντίδραση.
Οπότε πολλές εταιρίες παραγωγής ελαστικών όπως η Goodyear,Michelin,Dunlop κ.α. παράγουν και αναγομόνουν ελαστικά όπως τα παραπάνω για αεροπορική χρήση.