EASA Part-66 category A (A.1)

Prigipas

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
11/11/2011
Μηνύματα
24
Likes
1
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGIR
Καλημέρα σας :) !
Είμαι ένας ανήσυχος νέος 21 χρόνων που σαν στόχο στην ζωή του έχει να εμπλακεί όσο περισσότερο μπορεί με τον αεροπορικό χώρο
από την μεριά του μηχανικού/τεχνικού αεροσκαφών.
Δυστυχώς για πολλούς λόγους που δεν είναι της παρούσης, άργησα να καταλάβω πως δουλεύει το σύστημα.
Θα μπω κατευθείαν στο ψητό.
Όλοι μιλάνε για την πιστοποίηση/άδεια Β1/Β2 και καλώς το κάνουν.
Τι γίνετε με την κατηγορία Α (βλέπε θέμα άρθρου)?
Γιατί κανείς δεν μιλάει γιαυτήν;;
Σίγουρα είναι κατώτερη άδεια από την Β όμως δεν πιστεύω ότι αρχικά είναι κακό να την αποκτήσει κάποιος.
Από αυτά που έχω ερευνήσει στο διαδίκτυο αντιλαμβάνομαι πως αυτή η άδεια σου προσφέρει πιστοποίηση μόνο για line maintenance. Ορθό;
ή εξαρτάται πχ. από τον εργοδότη;
Υπάρχει ζήτηση στον χώρο με την έννοια ότι κάποιος πχ με Α πιστοποίηση θα βρει ευκολότερα δουλειά από κάποιον ανειδίκευτο;


Υπάρχουν πολλές απορίες πάνω στο θέμα που δεν θέλω να τις γράψω κατευθείαν γιατί θα βγει ένα απίστευτο κατεβατό, θα κουράσει και οι μισές
απορίες θα μείνουν αναπάντητες. Όποιος έχει την διάθεση να απαντήσει, παρακαλώ να μην κολλήσει σε ζητήματα ορολογίας, είμαι διαβασμένος.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων. :)
 
Ίσως σε δελεάζει η μικρότερη απαιτούμενη προϋπηρεσία και τα ευκολότερα modules σε σχέση με το Β1.
Σκέψου όμως, αν/όταν αποφασίσεις να πας για Β1 θα έχεις την όρεξη/διάθεση/κουράγιο να δώσεις ξανά τα modules από την αρχή στο γνωστικό επίπεδο του Β1;
Πέρα από αυτό, όταν η αγορά είναι γεμάτη από κατόχους Β1, νομίζω ότι ένας κάτοχος Α είναι απλά κάποιος με λιγότερα προσόντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Έχε επίσης υπόψιν σου ότι ούτε η ΥΠΑ, αλλά ούτε και κανένας part147 οργανισμός στην Ελλάδα δεν έχει προγραμματισμένα courses ή εξετάσεις για category A.

Πάντα φιλικά
 
Η κατηγορία Α δεν είναι δημοφιλής στην Ελλάδα.
Ασχέτου κατηγορίας, όλα βασίζονται στις εταιρικές εξουσιοδοτήσεις που σου δίνει το quality department του οργανισμού 145 και αποδέχεται η τοπική ΥΠΑ.

Στο εξωτερικό η Α μετράει μιας που μπορείς να κάνεις και να υπογράψεις ένα μεγάλο φάσμα εργασιών σε επίπεδο Line.
Κατά καιρούς βρίσκεις αγγελίες που ζητάνε ξεχωριστά άτομα με -Α και άτομα με Β1 ή Β2.
Οι Α πιστοποιούν απλές εργασίες και οι Β τις πιο πολύπλοκες.
Στην Ελλάδα γενικώς κάνουν πολύ φασαρία για το τίποτα και πιστεύουν πως σχεδόν για όλα πρέπει να υπογράφει Β1.
Μπορεί όμως να υπήρχε η πρόθεση να χρησιμοποιήσουν την κατηγορία Α και να τους μπλόκαρε κάποιος ειδήμονας της ΥΠΑ...
Προσωπικά δεν έχω δει κάτι τέτοιο σε ελληνική εταιρία.
Ξεκινάς από Βοηθός του βοηθού του τρίτου τηγανιέρη, πολεμάς να πάρεις το Β1 και μετά αρχίζουν τα limited B1 και λοιπές μ...κίες.

Όλα πάντως παίζονται με τις εξουσιοδοτήσεις - company authorisation ή company approval.
Για αυτό το λόγο πολλοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί -147 προσφέρουν εκπαίδευση για την απόκτηση μόνο του Α.
Στην Ελλάδα όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Όσο για τη νομοθεσία δες τα παρακάτω:
66.A.20 Privileges
(a) Subject to compliance with paragraph (b), the following privileges shall apply:
1. A category A aircraft maintenance licence permits the holder to issue certificates of release to service following
minor scheduled line maintenance and simple defect rectification within the limits of tasks specifically endorsed
on the authorisation.
The certification privileges shall be restricted to work that the licence holder has personally
performed in a Part-145 organisation.

66.A.45 Type/task training and ratings
(a) The holder of a category A aircraft maintenance licence may only exercise certification privileges on a specific
aircraft type following the satisfactory completion of the relevant category A aircraft task training carried out by an
appropriately approved Part-145 or Part-147 organisation.
The training shall include practical hands on training and
theoretical training as appropriate for each task authorised. Satisfactory completion of training shall be demonstrated
by an examination and/or by workplace assessment carried out by an appropriately approved Part-145 or Part-147
organisation.
 
Gem,
σίγουρα με δελεάζουν αυτά τα δύο που λέτε για συγκεκριμένους λόγους (και όχι ενδεχομένως λόγω τεμπελιάς) που νομίζω δεν αφορούν αυτό το topic. Επίσης χωρίς να έχω πλήρη γνώση περί οικονομικών απαιτήσεων για την απόκτηση της Α, φαντάζομαι πως θα είναι μικρότερες από αυτές της Β και αυτό είναι που με δελεάζει με το σκεπτικό ότι παίρνω μια πιστοποίηση ώστε να πλησιάσω αεροσκάφος και ύστερα βλέπουμε.
Επίσης το κατανοώ αυτό που μου λέτε για την προσφορά-ζήτηση αλλά δεν μπορώ να τοποθετηθώ γιατί δεν γνωρίζω καθόλου τι παίζεται.
Όσον αφορά τα προσφερόμενα course για την Α, η ΕΑΒ τα περιέχει στο σίτε της, δεν μένει παρά να στείλω ένα μαιλ να ρωτήσω αν προσφέρονται εφόσον υπάρχει ζήτηση από κόσμο.

Β737Μech,
δηλαδή εσείς πιστεύετε ότι, έστω ας μιλήσουμε για Ελλάδα, αξίζει ή όχι η απόκτηση μιας πιστοποίησης Α;
Όταν λέτε "αρχίζουν τα limited B1 και λοιπές μ...κίες", τι ακριβώς είναι αυτό;
Για τα υπόλοιπα δεν γνωρίζω, οπότε δεν είμαι ο αρμόδιος να εκφέρω άποψη.


Ακόμα, συνέχεια μιλάμε για προϋπηρεσία. Με κάθε ειλικρίνεια, πόσο εύκολο είναι να χωθεί κανείς
για να αποκτήσει αυτή την πολυπόθητη προϋπηρεσία;;; (χωρίς θείο, μέσο, έξω κτλ γνωστά ελληνικά)
:)
 
Τα limited B1 είναι εξουσιοδοτήσεις που δίνουν εταιρίες σε κατόχους Β1, οι οποίες δεν σου επιτρέπουν να υπογράφεις τα πάντα.
Στην Ελλάδα το κάνουν για να μη σε πληρώσουν όσο έναν Β1.
Στο εξωτερικό υπάρχει κάτι παρόμοιο, αλλά βασίζεται στην κατηγορία Α οπότε είναι πιο σταράτο. Όταν γίνεσαι Β1 γίνεσαι Β1.
Έτσι υπάρχει ξεκάθαρος οικονομικός διαχωρισμός και δε σου λένε: Ναι μεν έχεις Β1, αλλά δε σου δίνουμε full authorisation κτλ.

Στις πραγματικά σοβαρές εταιρίες ισχύει το εξής:
Είσαι βοηθός, θα παίρνεις Χ
Είσαι κάτοχος κατ.Α, θα παίρνεις Χ+1
Είσαι Β1/Β2 => Χ+3

Προσωπικά θα σου έλεγα πως το Α είναι άχρηστο για Ελλάδα.
Ακόμα και με Β1 υπάρχει περίπτωση να σε κρατάνε βοηθό για να μη σε πληρώσουν.
Υπάρχει και το άλλο που έχουν εφαρμόσει οι μεγάλες εταιρίες: Σου δίνουν την όποια εξουσιοδότηση, αλλά σε κρατάνε στην οικονομική βαθμίδα που είχες πριν.... :great:
 
EASA Part-66 Aircraft Maintenance Licences

Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.

Επειδή έχουν περάσει 4 μέρες ( ένα ικανό διάστημα θεωρώ) και δεν υπάρχει περαιτέρω
ενδιαφέρον λόγω ενδεχομένως συμφωνίας απόψεων με τους Gem , B737Mech, αρχικά θα αλλάξω λίγο τον τίτλο της συζήτησης,
ώστε όποιος έχει απορίες/ενδιαφέρον για θέματα σχετικά με τις άδειες να τις συζητήσουμε εδώ.

Επιμένω, στην ερώτηση που διατύπωσα και νωρίτερα.

Πόσο εύκολο είναι να αποκτήσει κανείς την απαιτούμενη προυπηρεσία;
Στις εταιρίες, παίζει ρόλο που είσαι υποψήφιος Β1/2 μηχανικός και δείχνουν προθυμία να δώσουν δουλειά;
Ή απλά επικοινωνείς με εταιρίες μέχρι να βρεθεί κάτι;

**Θα παρακαλούσα έναν moderator του φόρουμ αν μπορεί να αλλάξει τον τίτλο του topic
και να γίνει "EASA Part-66 Aircraft Maintenance Licences". (είχα την εντύπωση ότι μπορώ να το κάνω).
Ευχαριστώ :)
 
Prigipas":15gvepp8 said:
Πόσο εύκολο είναι να αποκτήσει κανείς την απαιτούμενη προυπηρεσία;

Μιλώντας σε γενικές γραμμές, είναι ευκολότερο από το Β1/Β2. Οι εξετάσεις των modules είναι πιο εύκολες και η απαιτούμενη προϋπηρεσία είναι λιγότερη χρονικά & καλύπτεται από τις εργασίες που γίνονται σχεδόν σε όλες τις αεροπορικές που έχουν Line Maintenance.

Prigipas":15gvepp8 said:
Στις εταιρίες, παίζει ρόλο που είσαι υποψήφιος Β1/2 μηχανικός και δείχνουν προθυμία να δώσουν δουλειά;
Ή απλά επικοινωνείς με εταιρίες μέχρι να βρεθεί κάτι;

Μπορείς να θεωρήσεις όλους τους "βοηθούς" υποψήφιους Β1/2. Είναι θέμα προσωπικό το πόσα modules εχει περάσει κανείς σε επίπεδο B1/2.
Το οτι έχει κάποιος Cat A δεν αλλάζει κάτι, μιας που πρέπει να δώσεις ξανά όλα τα modules για το cat Β.
Όπως διάβασες νωρίτερα, είναι θέμα εταιρίας το τι εξουσιοδότηση θα σου δώσει, αν σου δώσει, επειδή έχεις το cat A.
Ίσως να σου δώσει το δικαίωμα να υπογράφεις μια daily, pre-flight, post flight...

Πάντα να επικοινωνείς μπας και βρεθεί κάτι. Δεν είναι ανάγκη να ψάχνεις μόνο στις "σοβαρές" εταιρίες.
Ψάχνε σε όλες, μπες με το καλό και άρχισε σιγά σιγά να μαζεύεις προϋπηρεσία.
 
Θα συμφωνήσω σε αυτά που λέει ο Β737mech παραπάνω και θα δώσω έμφαση στο εξής: Μην σνομπάρεις τις μικρές εταιρείες, πολλοί μηχανικοί ξεκίνησαν την καριέρα τους από αυτές. Μπες στην "πιάτσα" και ας είναι σε μικρή εταιρεία, μάζεψε προϋπηρεσία, και μετά θα βρεις το δρόμο σου.
 
Δεν νομίζω πως άφησα να υπονοηθεί πως σνομπάρω τις μικρές εταιρίες (ίσα-ίσα),
βέβαια καταλαβαίνω το πνεύμα με το οποίο το λέτε και καλά κάνετε και το λέτε :D !!

Ερώτηση,
οι ίδιες οι αεροπορικές εταιρίες αναλαμβάνουν το line/base maintenance του στόλου τους
ή υπάρχουν "εργολαβικές" εταιρίες που αναλάμβανουν αυτή τη δουλειά;;

Το ρωτάω, αφενός γιατί δεν το γνωρίζω, αφετέρου αν γίνεται κάτι τέτοιο υπάρχουν τέτοιες εταιρίες στην Ελλάδα;
 
Όσον αφορά τις Ελληνικές εταιρίες, οι περισσότερες κάνουν το line μόνες τους μέχρι το επίπεδο που έχουν την πιστοποίηση από την ΥΠΑ.
Η Aegean και η ΟΑ πέραν του line κάνουν και λίγο base C checks αν δεν κάνω λάθος.
Για μεγάλα checks όπως τα D, τα στέλνουν έξω.

Οι εργολαβικές εταιρίες που γράφεις υπάρχουν και ανοίκουν στην κατηγορία "Third party maintenance".
Να το πούμε απλά, είναι όπως τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία για τα αυτοκίνητα.
Είναι πιστοποιημένα το καθένα στους τύπους που θέλει και "ψαρεύουν" πελάτες που χρησιμοποιούν τους τύπους αυτούς.

Μη σου κάνει εντύπωση, αλλά υπάρχουν και μεγάλες εταιρίες, όπως η easyJet, που έχουν απλά ένα Maintenance Control Centre και ένα τμήμα planing.
Line & Base γίνονται εξολοκλήρου από "εργολαβικές" εταιρίες.
 
Top