apospasma apo to http://www.enet.gr/online/online_hprint.jsp?q=%E1%E5%F1%EF%E3%F1%E1%EC%EC%DD%F2&a=&id=69387744
Αεροπλάνα
Οσον αφορά την πρόκληση αεροπορικών δυστυχημάτων από αλκοόλ, ο καθηγητής αναφέρει ότι οι έρευνες διεθνώς (Ιατρικός Σύλλογος Αγγλίας) έχουν δείξει ότι πολλά από τα δυστυχήματα με αεροπλάνα κάτω από 3,5 τόνους οφείλονται σε λήψη από τον πιλότο αλκοολούχων ποτών. Και επισημαίνει ότι ενώ στο εξωτερικό γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι στους πιλότους, σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία που υπάρχει, αντίθετα στην Ελλάδα δεν πραγματοποιούνται τέτοιοι έλεγχοι, παρ' όλη την ύπαρξη σχετικής νομοθεσίας.
Και αυτό το υποστηρίζει γιατί όσες φορές απευθύνθηκε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (είναι αυτή που πραγματοποιεί τους ελέγχους στους πιλότους) για να του δώσουν στοιχεία, ποτέ δεν του απάντησαν. «Το λέω και το υποστηρίζω ότι στην Ελλάδα δεν έχει γίνει ποτέ αλκοτέστ σε πιλότο. Μία φορά μόνο συνέλαβαν έναν πιλότο, δεν σας λέω από ποια εταιρεία, αν και το γνωρίζω, γιατί η μία εταιρεία το έριχνε στην άλλη, αλλά ύστερα από έλεγχο της Τροχαίας και ενώ αυτός οδηγούσε το αυτοκίνητό του και πήγαινε στο αεροδρόμιο να πετάξει, οι άνδρες της Τροχαίας ειδοποίησαν το αεροδρόμιο και είπαν ότι "πιάσαμε έναν πιλότο να έχει 1,1 αλκοόλ", όταν το όριο είναι 0,5».
Η «Ε» απευθύνθηκε στις Ολυμπιακές Αερογραμμές και οι υπεύθυνοι δήλωσαν ότι τηρούνται οι διεθνείς κανονισμοί που ορίζουν ότι οι πιλότοι 8 ώρες πριν από την πτήση δεν πρέπει να έχουν καταναλώσει αλκοόλ. Οι μετρήσεις και οι έλεγχοι γίνονται κανονικά από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (γεγονός που αμφισβητεί έντονα ο καθηγητής κ. Ι. Παπαδόπουλος) αλλά και από τις αντίστοιχες υπηρεσίες άλλων χωρών, όταν τα αεροσκάφη βρίσκονται σε ξένα αεροδρόμια, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει σημειωθεί κανένα κρούσμα.
Ελεγχος για χρήση αλκοόλ πριν από την πτήση δεν γίνεται και στους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ουδέποτε έχει γίνει, ούτε προβλέπεται τέτοια διαδικασία διότι όπως έλεγε ανώτατος αξιωματούχος της Πολεμικής Αεροπορίας, «μεθυσμένος χειριστής ίσον θάνατος» λόγω της ιδιαιτερότητας της πτήσης των μαχητικών αεροσκαφών.
Ο αναπληρωτής καθηγητής της Ιατρικής επισημαίνει, πάντως, ότι οι γιατροί δεν συμφωνούν με το 8ωρο (η Αμερική το έχει κάνει 12ωρο) γιατί εάν ένας πιλότος έχει πιει π.χ. με επίπεδα αίματος, 1,1 τοις χιλίοις για να φτάσει μηδέν χρειάζεται 11 ώρες ύπνο, εάν έχει πιεί 1,5 τοις χιλίοις, που αυτό δεν είναι σπάνιο, χρειάζεται 15 ώρες ύπνο. «Ο πιλότος πρέπει να ξεγράψει το αλκοόλ από τη ζωή του, εκτός και εάν έχει πάρει άδεια 15 ημερών. Ε, τότε μέτρια μπορεί να πίνει», προσθέτει ο καθηγητής.
Αεροπλάνα
Οσον αφορά την πρόκληση αεροπορικών δυστυχημάτων από αλκοόλ, ο καθηγητής αναφέρει ότι οι έρευνες διεθνώς (Ιατρικός Σύλλογος Αγγλίας) έχουν δείξει ότι πολλά από τα δυστυχήματα με αεροπλάνα κάτω από 3,5 τόνους οφείλονται σε λήψη από τον πιλότο αλκοολούχων ποτών. Και επισημαίνει ότι ενώ στο εξωτερικό γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι στους πιλότους, σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία που υπάρχει, αντίθετα στην Ελλάδα δεν πραγματοποιούνται τέτοιοι έλεγχοι, παρ' όλη την ύπαρξη σχετικής νομοθεσίας.
Και αυτό το υποστηρίζει γιατί όσες φορές απευθύνθηκε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (είναι αυτή που πραγματοποιεί τους ελέγχους στους πιλότους) για να του δώσουν στοιχεία, ποτέ δεν του απάντησαν. «Το λέω και το υποστηρίζω ότι στην Ελλάδα δεν έχει γίνει ποτέ αλκοτέστ σε πιλότο. Μία φορά μόνο συνέλαβαν έναν πιλότο, δεν σας λέω από ποια εταιρεία, αν και το γνωρίζω, γιατί η μία εταιρεία το έριχνε στην άλλη, αλλά ύστερα από έλεγχο της Τροχαίας και ενώ αυτός οδηγούσε το αυτοκίνητό του και πήγαινε στο αεροδρόμιο να πετάξει, οι άνδρες της Τροχαίας ειδοποίησαν το αεροδρόμιο και είπαν ότι "πιάσαμε έναν πιλότο να έχει 1,1 αλκοόλ", όταν το όριο είναι 0,5».
Η «Ε» απευθύνθηκε στις Ολυμπιακές Αερογραμμές και οι υπεύθυνοι δήλωσαν ότι τηρούνται οι διεθνείς κανονισμοί που ορίζουν ότι οι πιλότοι 8 ώρες πριν από την πτήση δεν πρέπει να έχουν καταναλώσει αλκοόλ. Οι μετρήσεις και οι έλεγχοι γίνονται κανονικά από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (γεγονός που αμφισβητεί έντονα ο καθηγητής κ. Ι. Παπαδόπουλος) αλλά και από τις αντίστοιχες υπηρεσίες άλλων χωρών, όταν τα αεροσκάφη βρίσκονται σε ξένα αεροδρόμια, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει σημειωθεί κανένα κρούσμα.
Ελεγχος για χρήση αλκοόλ πριν από την πτήση δεν γίνεται και στους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ουδέποτε έχει γίνει, ούτε προβλέπεται τέτοια διαδικασία διότι όπως έλεγε ανώτατος αξιωματούχος της Πολεμικής Αεροπορίας, «μεθυσμένος χειριστής ίσον θάνατος» λόγω της ιδιαιτερότητας της πτήσης των μαχητικών αεροσκαφών.
Ο αναπληρωτής καθηγητής της Ιατρικής επισημαίνει, πάντως, ότι οι γιατροί δεν συμφωνούν με το 8ωρο (η Αμερική το έχει κάνει 12ωρο) γιατί εάν ένας πιλότος έχει πιει π.χ. με επίπεδα αίματος, 1,1 τοις χιλίοις για να φτάσει μηδέν χρειάζεται 11 ώρες ύπνο, εάν έχει πιεί 1,5 τοις χιλίοις, που αυτό δεν είναι σπάνιο, χρειάζεται 15 ώρες ύπνο. «Ο πιλότος πρέπει να ξεγράψει το αλκοόλ από τη ζωή του, εκτός και εάν έχει πάρει άδεια 15 ημερών. Ε, τότε μέτρια μπορεί να πίνει», προσθέτει ο καθηγητής.