Δικαιώματα Επιβατών αεροπορικών μεταφορών

  • Thread starter Thread starter Apgrau777
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Apgrau777

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
22/09/2004
Μηνύματα
38
Likes
0
Περιοχή
Athens / Greece
Ετυχε να διαβασω το αρθρο περι δικαιωματων των επιβατων προσφατα στο RBF 08 και το βρηκα πολυ ενδιαφερον. Πιστευω πως υπαρχουν παρα πολλοι επιβατες που δεν εχουν καν ιδεα των δικαιωματων τους. :idea:

:arrow: Προσφατο παραδειγμα ο αδερφος μου..Επεστρεφε στην Αθηνα απο Αλεξανδρεια με την πτηση ΟΑ 328 και λογω καιρου ακυρωθηκε η αναχωρηση του. :( Επειδη το δρομολογιο απ'οτι εμαθα δεν ειναι πολυ συχνο και οι επομενες πτησεις ηταν γεματες, αναγκαστηκε να πληρωσει και να αγορασει εισιτηριο Business Class για να μπει σε μια απο αυτες. Η μονη αλλη επιλογη ηταν να μεινει μια ακομα μερα Αλεξανδρεια και να περιμενει για την πρωτη πτηση που εχει εισιτηρια..

:?: Το ερωτημα μου τωρα ειναι το εξης...Στο περιοδικο λεει πως "η εταιρεια οφειλει να μας προσφερει: την επιστροφη του αντιτιμου του εισιτηριου μας και με δωρεαν πτηση, προς το αρχικο σημειο αναχωρησης, οπου αυτο χρειαζεται ή τη δυνατοτητα μεταφορας στον τελικο μας προορισμο. Εμεις επιλεγουμε. Επισης, γευματα, αναψυκτικα, καταλυμα σε ξενοδοχειο, οπου αυτο ειναι απαραιτητο και επικοινωνιακες διευκολυνσεις."

Αρα ο πελατης, στην περιπτωση μας ο αδερφος μου, δικαιουται το αντιτιμο του εισιτηριου και δωρεαν πτηση πισω στην Αθηνα? Γιατι τελικα πληρωσε 180Ε απο πανω..Δικαιουται να ζητησει απο την εταιρεια τα λεφτα του πισω? Και αν ναι, πως κανονιζεται κατι τετοιο? Μεσω του πρακτωρα ή μεσω της ΟΑ? :?:
Αν ισχυει κατι διαφορετικο, παρακαλω διαφωτιστε με...Επισης αν χρειαζονται κι αλλες πληροφοριες για το συμβαν, ευχαριστως να μαθω κι αλλα και να σας ενημερωσω.
Ευχαριστω!
 
Έχω την αίσθηση πως τα δικαιώματα των επιβατών αφορούν περιπτώσεις καθυστερήσεων/ακυρώσεων με υπαιτιότητα της εταιρείας (ίσως μία παράμετρος που αφήνει ασάφειες).

Ο καιρός φυσικά δεν εντάσσεται στην περίπτωση αυτή μιας και η εταιρεία δεν μπορεί να τον προβλέψει.
 
Thanx for the quick reply Jerry.
Το γεγονος οτι η πτηση ακυρωθηκε ομως εντελως, δεν αναβληθηκε, εχει καμια σχεση?
Δεν τους ειπαν καθυστερηση μια ωρα μεχρι να ανοιξει ο καιρος...
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Apgrau777":1wzq80q2 said:
...Επεστρεφε στην Αθηνα απο Αλεξανδρεια με την πτηση ΟΑ 328 και λογω καιρου ακυρωθηκε η αναχωρηση του. :( Επειδη το δρομολογιο απ'οτι εμαθα δεν ειναι πολυ συχνο και οι επομενες πτησεις ηταν γεματες, αναγκαστηκε να πληρωσει και να αγορασει εισιτηριο Business Class για να μπει σε μια απο αυτες. Η μονη αλλη επιλογη ηταν να μεινει μια ακομα μερα Αλεξανδρεια και να περιμενει για την πρωτη πτηση που εχει εισιτηρια...

Εαν η πτήση δεν πραγματοποιηθεί, η εταιρεία οφείλει να κανονίσει εισιτήριο για τον επιβάτη με άλλη εταιρεία ή άλλη μέρα, πληρώνοντας τη διαμονή του σε ξενοδοχείο αν χρειαστεί.
Να επικοινωνήσει με τα κεντρικά των ΟΑ για να του επιστρέψουν το ποσό που πλήρωσε. :!:
 
Το μονο πράγμα που πρέπει να κάνει η ΟΑ είναι να επιστρέψει τα λεφτά από το πρώτο εισιτήριο. Για ξενοδοχεία, εισιτήρια άλλον εταιριών κτλ δεν υπάρχει κανένας νομος που να αναγκάζει την ΟΑ να τα πληρώσει.

Αυτό που με παραξενεύει λίγο είναι γιατί η ΟΑ δεν πρότεινε ένα rbkg με την πτήση με την οποια τελικά ταξίδεψε ο αδελφός σου.
 
alex2":3csy0nou said:
Το μονο πράγμα που πρέπει να κάνει η ΟΑ είναι να επιστρέψει τα λεφτά από το πρώτο εισιτήριο. Για ξενοδοχεία, εισιτήρια άλλον εταιριών κτλ δεν υπάρχει κανένας νομος που να αναγκάζει την ΟΑ να τα πληρώσει.

η εταιρεια οφειλει να μας προσφερει: την επιστροφη του αντιτιμου του εισιτηριου μας και με δωρεαν πτηση, προς το αρχικο σημειο αναχωρησης, οπου αυτο χρειαζεται ή τη δυνατοτητα μεταφορας στον τελικο μας προορισμο.

@alex2: Δεν είναι αρκετό να σου επιστρέψει την αξία του εισιτηρίου και να σε παρατήσει εκεί που βρίσκεσαι. Πρέπει να σου βρεί τρόπο να πας εκεί που είχες προγραμματίσει να πας χωρίς επιβάρυνση.

Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη
Ενημερωτικό φυλλάδιο συνοψίζει τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών (PDF)
Air Passenger Rights (by European Union) (PDF)

If the cancellation, whatever the cause, delays passengers five hours or more, they are also entitled to a refund of their ticket (plus a flight back to their original point of departure if continuing the journey is no longer worthwhile) or an alternative flight to continue their journey. Furthermore, the airline must supply meals and refreshments, and accommodation if an overnight stay is required.
 
Tην νομοθεσία την γνωρίζω αλλα είναι τόσο περιπλοκη που ο καθένας μπορεί να καταλάβει αλλα άμα θέλει. Tο θεωρώ λίγο προβληματικό να αναγκάσει την εταιρία να πλήρωση για κάτι που δεν ευθύνεται. κάθε σελίδα του internet αλλα γραφή για αυτό το θέμα. αυτά που έγραψα πιο πριν είναι αυτά που έχω di στην καθημερινή μου δουλειά

Πιστεύω ότι είναι δύσκολο να αναγκάσεις την ΟΑ να πλήρωση όλα τα έξοδα που είχε ο αδελφός σου. Το να έχεις δίκιο και να πάρεις δίκιο είναι δυστυχώς δυο διαφορετικά παπούτσια και άντε τρέχα στα δικαστήρια.

Υπάρχει κανένας φίλος εδώ που έπαθε κάτι παρόμοιο ???(Εγώ δυστυχώς είχα τέτοια επεισόδια mon πριν το 2003 - πριν γίνει αυτός ο νομος)..

Ένα άλλο πράγμα όμως με ενδιαφέρει:

Τι σημαίνει καιρικές συνθήκες ??

Είχε κλήση το αεροδρόμιο τις Αλεξάνδρας/Αθηνας λόγο καιρού ?? τι καιρός ήταν εκείνη την μέρα που έγινε η ακύρωση ??γινόντουσαν άφιξης και αναχώρησης από και προς Alexandra ??το ρωτάω αυτό επειδή η αεροπορικές λένε πολλές φορες ότι υπάρχει πρόβλημα λόγο καιρού, αλλα στα αληθινά είναι αλλιώτικο το πρόβλημα.
 
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004 που τέθηκε σε εφαρμογή από την 17-02-2005, οι εξαιρέσεις από την αποζημίωση του επιβάτη σε περίπτωση ματαίωσης πτήσης μιας αεροπορικής εταιρείας είναι οι παρακάτω:
ματαίωση λόγω έκτακτων περιστάσεων :

· Πολιτικής αστάθειας
· Λόγοι ασφαλείας
· Καιρικών συνθηκών
· Επιχειρησιακά προβλήματα (απεργίες κλπ.)
· Α.Τ.C. ή προβλήματα αερολιμένων
· Τεχνικά προβλήματα (α/φων & αεροδρομίου)
 
Επανέρχομαι σε αυτό το παλιό θέμα γιατί είναι πάντα επίκαιρο :wink:

:arrow: Αρχικά θα πρότεινα στους συντονιστές του forum να μεταφερθεί η παρούσα συζήτηση στα Γενικά Θέματα και όχι απλά στο subforum της Ο.Α. καθώς αφορά όλες τις αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις από/προς κάποιο αεροδρόμιο της Ε.Ε.

Επίσης μια πολύ ενδιαφέρουσα σχετική συζήτηση έχει γίνει και εδώ


Λεπτομέρειες σχετικά με τον Κανονισμό 261/2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα Δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών μπορείτε να βρείτε στα παρακάτω:
Wikipedia
Air Transport Portal of the European Commission


Περιττό να τονίσω ότι σε αντίθεση με άλλες Ευρωπαϊκές Υπηρεσίες και μη (Υπουργεία, Αεροδρόμια, Αεροπορικές Εταιρείες), οι δικές μας έχουν αποφύγει όπως ο διάολος το λιβάνι να μας ενημερώσουν αναλυτικά για τον εν λόγω κανονισμό. Αντιθέτως σε πολλά ταξίδια μου στην Ευρώπη έχω προμηθευτεί χωρίς κόπο βιβλιαράκια με πλήρη αναφορά στα δικαιώματά μου ως επιβάτης.


Όπως θα ξέρετε ή διαβάσατε, ο Κανονισμός κατηγοριοποιεί τα δικαιώματα σε 3 διαφορετικές περιπτώσεις (1. Αρνηση επιβίβασης - 2. Ακύρωση πτήσης - 3. Καθυστέρηση) και παρέχει αντίστοιχη βοήθεια που εκτός από τακτοποίηση σε άλλη πτήση διαχωρίζεται σε «αποζημίωση» (χρηματική) και «φροντίδα» (γεύματα, αναψυκτικά, διαμονή, μέσα επικοινωνίας κλπ).

Ποιο είναι το ζουμί τώρα. Πολλοί λανθασμένα πιστεύουν ότι αν προκληθεί ακύρωση για κάποιο έκτακτο περιστατικό όπως πχ καιρικές συνθήκες, πολιτική αστάθεια, απεργίες κλπ η αεροπορική εταιρεία δεν κάνει τίποτα. ΛΑΘΟΣ! ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ.

Στις περιπτώσεις αυτές αναφέρεται ρητά και κατηγορηματικά ότι ο επιβάτης δικαιούται όλα τα δικαιώτα πλην της αποζημίωσης! Συνεπώς η αεροπορική οφείλει να παράσχει όλα τα σχετικά Δικαιώματα Φροντίδας. Για όσους δεν μπορούν να το κατανοήσουν / πιστέψουν, αντιγράφω από τo βιβλιαράκι της Lufthansa το αγγλικό κείμενο (παρέχεται επίσης και σε άλλες 18 ευρωπαϊκές γλώσσες μαζί με τα ελληνικά!):

Lufthansa":6qn371pa said:
Cancellation

If your flight, for which you hold a valid reservation, is cancelled, you are entitled to re-routing, care, refund and compensation as laid out here above. You are not entitled to receive compensation if the cancellation is attributed to extraordinary circumstances which could not have been avoided, even if all reasonable measures had been taken. Examples include bad weather conditions, political instability, strikes, security risks, unexpected flight safety shortcomings.

Τα ίδια μπορείτε να τα διαβάσετε και εδώ στο National Consumer Agency της Ιρλανδίας:

National Consumer Agency of Ireland":6qn371pa said:
Cancelled flights

Your rights in the event of a flight cancellation depend on when you are informed of the cancellation. If a flight is cancelled without prior warning, the airline must offer passengers the choice between:

* Reimbursement of the full cost of the ticket for the parts of the journey not made, and
* Re-routing under comparable transport conditions to their final destination at the earliest opportunity. Re-routing may also be at a later date at the passenger's convenience, subject to the availability of seats.

If your journey involves connecting flights, and if the purpose of your journey is now pointless, they must reimburse you for parts of the journey already made.

For example, you would be entitled to a reimbursement for a flight from Shannon to Dublin if you were supposed to connect at Dublin for a London flight for a meeting that, thanks to the delay, you can no longer attend. In this case you would also be entitled to a return flight to your original point of departure in Shannon.

The regulations also provide for the payment of financial compensation to passengers, in addition to reimbursements and re-routing. Note that you are not entitled to compensation if:

* The airline can prove that the flight cancellation was caused by extraordinary circumstances which couldn't have been avoided even if all reasonable measures had been taken. The EU regulations give examples such as political instability, bad weather, security risks, unexpected flight safety shortcomings and strikes

* The airline gave you adequate notice of the cancellation



Τα παραπάνω τα έψαξα και τα γράφω με αφορμή ένα τηλέφωνο από κάποιον γνωστό μου που με ρώτησε τι δικαιώματα έχουν κάποιοι φίλοι του που πέταγαν το περασμένο Σάββατο πρωί από OTP για ATH με την ΟΑ. Η ιστορία μου μεταφέρθηκε ως εξής:

Η ομίχλη στην περιοχή ήταν πυκνή αλλά το αεροδρόμιο είναι εξοπλισμένο με τα κατάλληλα συστήματα προσγείωσης σε τέτοιες συνθήκες (αυτό μπορούσε να το καταλάβει κανείς βλέποντας και ότι το 95% των πτήσεων εκτελούνταν κανονικά). Ο πιλότος όμως της ΟΑ, ενώ έφερε το αεροπλάνο πάνω από την πόλη τελικά δεν κατάφερε να το προσγειώσει οπότε και η πτήση ακυρώθηκε. Δεν ξέρω αν οφείλεται στην ανικανότητα του πιλότου ή σε πολιτική ασφαλείας της Ο.Α. αλλά η πλάκα είναι πως το βράδυ με ίδιες ακριβώς συνθήκες (το METAR έδινε 50 με 100m ορατότητα τις αντίστοιχες ώρες) το αεροσκάφος (ίδιος τύπος με το πρωινό 737-400) προσγειώθηκε κανονικότατα.

Η Ο.Α. τους έκλεισε να πετάξουν με τη βραδυνή πτήση (μετά από 10 ώρες δηλαδή) και τους έστειλε σε ένα κοντινό ξενοδοχείο αλλά ως εκεί. Φαγητό, αναψυκτικά, μέσα επικοινωνίας μηδέν. Αποτέλεσμα ήταν να αναγκαστούν όλοι να πληρώσουν χρυσό γεύμα στο ξενοδοχείο αφού άλλη επιλογή στη μέση του πουθενά δεν υπήρχε.

Το θέμα βέβαια όπως μου είπε δεν είναι οικονομικό αλλά το... γαμώτο. Όταν έχεις δικαιώματα πρέπει να τα διεκδικείς! Εγώ του σύστησα να τους μεταφέρει πως πρέπει να επικοινωνήσουν με την ΥΠΑ που υποτίθεται πως έχει την ευθύνη εφαρμογής του Κανονισμού στην Ελλάδα.

Πάντως δεν ξέρω τι εμπειρία έχετε οι υπόλοιποι από τον κανονισμό αυτό, γιατί εγώ προσωπικά (αν και σε εφαρμογή εδώ και 2,5 χρόνια) πρώτη φορά τον διάβασα αναλυτικά ψάχνοντας και υλικό που μου είχαν δώσει (σοβαρές) αεροπορικές στο παρελθόν :roll:
 
Re: Δικαιωματα Επιβατων μετα απο ακυρωση πτησης

Γεια σας! Εχω ένα εισητήριο ΑΤΗ - SKG σήμερα με ΟΑ και αφου εκανα e-chekin διαπίστωσα πως η ώρα αναχώρησης άλλαξε. Δεν με ενημέρωσε κανένας και στο απόκομα του boarding pass γράφει την κανονική ώρα. Ακόμα στο site της ΟΑ και του Ελ. Βεν. αναφέρεται η αλλαγμένη ώρα ως ωρα αναχωρησης χωρίς ένδειξη καθυστέρησης. Που μπορώ να παραπονεθώ και μήπως γνωρίζει κανένας που μπορώ να βρώ τι δικαιούμαι? Ευχαριστώ.
 
Top