De-icing

japetus

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
07/08/2007
Μηνύματα
16
Likes
0
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAL
Προσφατα, με τα χιονια στην Αθήνα, πεταξα με την πρωινη πτηση της Ολυμπιακής προς AXD, και ειχε γυρω στη μία ώρα καθυστερηση εξαιτίας του defreezing στο οποιο έπρεπε να προβούν ολα τα αεροσκαφη (και ηταν πολλα) που πετουσαν εκεινη την ωρα..
Τι ακριβως γινεται με τη διαδικασία αυτή; Το υγρο (επειδη δεν μπορεσα δω) ψεκαζεται αυτοματα απο ειδικο μηχανημα, ή απο εργαζομενο με μάνικα;
 
Re: Defreezing

Αυτό που αναφέρεσαι λέγεται de-icing. Χρησιμοποιείτε σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες k οι πιο σύνηθες διαδικασία είναι ένας υπάλληλος χρησιμοποιώντας το ειδικό γερανομηχανιμα k αντλία να ψεκάζει στα κινούμενα μέρη του αεροσκάφους (μπορεί k στο fuselage) με monopropylene glycol. Αυτό το ειδικό υγρό μειώνει το freezing point της επιφανειας όπου βρίσκετε k έτσι δεν πιάνει πάγο. Πολύ σημαντική διαδικασία γιατί άμα πιάσει πάγκο το φτερό τότε υπάρχει κίνδυνος μεγάλος
 
Re: Defreezing

cavo_paradiso":3bggdbd2 said:
Πολύ σημαντική διαδικασία γιατί άμα πιάσει πάγκο το φτερό τότε υπάρχει κίνδυνος μεγάλος

Και γι' αυτό το λόγο, απαιτείται ειδική εκπαίδευση στη διαδικασία και χρήση του μηχανήματος από τον χειριστή.
 
Re: Defreezing

Deicing λοιπον, ευχαριστώ! και ένα search που εκανα στο youtube μου έδειξε πώς ακριβώς γίνεται αυτή η διαδικασία... Προσωπικά λίγο με θορύβησε η αλόγιστη αυτή απόρριψη-ψεκασμός του αντιψυκτικού στο περιβάλλον, αλλα φυσικά προέχει η ασφάλεια, ειδικα στην ευαισθητη φαση της απογειωσης...
Δεδομένης λοιπον της επικυνδινοτητας της εμφανισης παγου στα κινητα τμηματα των φτερων, πως αποτρεπεται η δημιουργια παγου όταν ενα αεροσκαφος πεταει σε υψηλό υψομετρο; Αναπτυξη τριβής; υψηλη ταχύτητα; απουσία υγρασίας;
 
Re: Defreezing

Η δημιουργία πάγου κατά την πτήση αντιμετωπίζεται από τα αντι-παγωτικά (anti-icing) ή/και από τα απο-παγωτικά (de-icing) συστήματα του αεροσκάφους. Τα μεν αντι-παγωτικά αποτρέπουν την δημιουργία πάγου, τα δε από-παγωτικά απομακρύνουν τον πάγο αφού αυτος έχει δημιουργηθεί. Δεν είναι υποχρεωτικό να υπάρχουν και οι δύο τύποι προστασίας από τον πάγο σε ένα αεροσκάφος, κάποια έχουν το ένα, κάποια το άλλο.
Το anti-icing γίνεται συνήθως με την θέρμανση των ευαίσθητων περιοχών (με αέρα από τους κινητήρες, ηλεκτρικά κλπ) ώστε να μην δημιουργηθεί πάγος. Για το de-icing ο πιο συνηθισμένος τρόπος είναι η αλλαγή του σχήματος του χείλους προσβολής (με αέρα - de-icing boots) έτσι ώστε ο πάγος που έχει ήδη δημιουργηθεί να σπάσει και να φύγει με την ροή του αέρα.

Όσο για την χρήση του αντιψυκτικού στο έδαφος, υποτίθεται ότι συλλέγεται μετά την χρήση και δεν απορρίπτεται στο περιβάλλον.
 
Re: Defreezing

cavo_paradiso":1e0h3hoc said:
ψεκάζει στα κινούμενα μέρη του αεροσκάφους (μπορεί k στο fuselage) με monopropylene glycol.
Για την ακρίβεια είναι μίγμα νερού και προπυλενογλυκόλης. Η αναλογία των δύο εξαρτάται από τις προδιαγραφές και καθορίζει και τη διάρκεια που το αεροσκάφος παραμένει "προστατευμένο" από τη στιγμή του deicing και μετά.
 
Το μόνο που ξεχάσαμε να πούμε είναι πως η αντιπαγοποίηση [ όχι αποπαγοποίηση} διαρκή όσο το αεροπλάνο βρίσκετε στη φάση απογείωσης μετά το υγρό απομακρύνετε μόνο του από τις πτέρυγες και το κάθετο σταθερό [ σταμπιλάιζερ] διότι μετά μπορεί να γίνει επικίνδυνο για οξείδωση τον αρθρώσεων, γιαυτό και δεν ψεκάζουμε ποτέ την άτρακτο τα παράθυρα και τους κινητήρες.
Επίσης το υγρό αυτό αραιώνεται με νερο σε 50-50 { Συνηθισμένη αραίωση } η σε άλλες δοσολογίες μικρότερες η μεγαλύτερες ανάλογα με την περίπτωση και είναι πάντα ζεστό στους 80 βαθμούς.

IRA
 
Top