Ατυχήματα - συμβάντα της Turkish Airlines

  • Thread starter Thread starter aas59
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Χωρις να γνωρίζω την αιτία του θανάτου του, αυτο που βλέπω τον τελευταίο καιρό είναι να πεθαίνουν πολλοί στα ξαφνικά χωρίς να έχουν κάποια ενδειξη απο πριν.
 
Αυτό που βλέπεις είναι να υπάρχει υπερβολική προσφορά «ειδήσεων». Πριν 25 χρόνια, που δεν υπήρχε το καταραμένο infinite scrolling και τα soc.med, τέτοια είδηση δεν θα χωρούσε να μπει ούτε κάτω από τις κηδείες (no pun intended) στις τουρκικές εφημερίδες, πόσο μάλλον τις ελληνικές.

Προσοχή στα συμπεράσματα που βγάζουμε.
 
αυτο που βλέπω τον τελευταίο καιρό είναι να πεθαίνουν πολλοί στα ξαφνικά χωρίς να έχουν κάποια ενδειξη απο πριν.

Όπως λέει ο πνευματικός μου, πρόκειται για αποτέλεσμα των δυτικής προελεύσεως εμβολίων COVID. Μόνον το Sputnik V είναι ασφαλές.

:party:
 
Τα καταφέρανε πάλι τα Top Gun της THY και βγάλανε εκτός μάχης ένα Α321 neo στο Δουβλίνου λόγω tail strike στην προσγείωση.


Το αεροσκάφος παραμένει στο Δουβλίνο από τις 18 του μήνα.
 
Incidents όλοι έχουν. Ένα ερώτημα είναι η αναλογία εμφάνισης σε σχέση με τον στόλο και το μέγεθος. Γιατί και στην Αμερική βλέπεις συνέχεια συμβάντα στους legacy carriers. Δλδ είναι ένα ανησυχητικό ποσοστό για THY ή νορμάλ και απλά βλέπουμε περισσότερα λόγω μεγάλου στόλου;
Το άλλο ερώτημα είναι η συχνότητα εμφάνισης αν η αναλογία είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τον μέσο όρο πχ στην Ευρώπη. Που μπορεί να οφείλεται; Στην γρήγορη επέκταση, προσωπικό που δεν είναι ότι καλύτερο ή μήπως στην έλλειψη κανόνων;
 
Last edited:
Επειδή το ερώτημα σου παραπάνω είναι βάσιμο και λογικό, παραθέτω όλα τα συμβάντα που αφορούν Lufthansa, British Airways και ΤΗΥ που είναι εταιρίες παρόμοιου μεγέθους όσον αφορά στόλο, αριθμό πτήσεων και μεγέθους δικτύου ( απλά υπάρχουν και κάποια εμβόλιμα συμβάντα άλλων εταιριών λόγω κάποιου θέματος που έχει η μηχανή αναζήτησης του Avherald ) .

The Aviation Herald Lufthansa

. British Airways

. THY

Συγκρίνετε τα συμβάντα, όχι μόνο τον αριθμό αλλά το είδος, και πιστεύω κάποια συμπεράσματα να βγαίνουν απλά και αβίαστα και κυρίως χωρίς προκαταλήψεις.
 
Μπορείς να βάλεις έναν τίτλο ή απευθείας το συμπέρασμα για όσους δεν μπορούμε άμεσα να διαβάσουμε;
 
Νομίζω ένα απλό search στο Av Herald ή Aviation Safety δε βοηθάει σε βάθος απλά είναι μια ένδειξη. Πρέπει να γίνουν κατηγορίες και να έχεις όλα τα συμβάντα που τα έχουν οι εκάστοτε υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας κτλ κτλ.

Έκανα μια πρόχειρη έρευνα με σχετικά σοβαρά incidents με ΜΟ fleet size τα τελευταία δέκα χρόνια με τις αεροπορικές εταιρίες που ανέφερε και ο @6circles με έτοιμα δεδομένα. Επειδή παρακολουθώ τελευταία νέα από Αμερική, βλέπω συνέχεια για United αλλά φταίει και ο αλγόριθμος που τα εμφανίζει. Που πάλι δεν είναι σωστό το per Aircraft αλλά ίσως per circle. Με πρόχειρο υπολογισμό και πάλι. Όλο αυτό είναι πολύ πρόχειρο αλλά έχει κάποιο ενδιαφέορν.

AirlineEstimated Incidents (2014-2024)Average Fleet SizeIncidents per AircraftIncidents per Flight
Turkish Airlines 500.000 flights/year45375~0.12 (1 per 8 aircraft)0.000009 (~1 per 111,111 flights)
British Airways 250.000 flight/year55265~0.21 (1 per 5 aircraft)0.000022 (~1 per 45,455 flights)
Lufthansa Group 1.000.000 flight/year110725~0.15 (1 per 7 aircraft)0.000011 (~1 per 90,909 flights)
United Airlines 750.000 flights/year70775~0.09 (1 per 11 aircraft)0.0000093 (~1 per 107,143 flights)

 
Last edited:
Δεν μπαίνω στην ουσία της συγκριτικής μέτρησης συμβάντων, απλώς παραθέτω στοιχεία του OAG - Official Airline Guide.
Οι πτήσεις (one way) τον μήνα Οκτώβριο των αεροπορικών που αναφέρθηκαν, συν μερικών ακόμα, είναι:

AA: 188.000
DL: 150.000
UA: 143.000
TK: 33.000
ΒA: 27.000

H LH αναφέρεται ως οντότητα και όχι ως group.

Για σύγκριση (επειδή οι κύκλοι έχουν σημασία)
WN: 121.000
FR: 100.000

Κάθε προσπάθεια σύγκρισης θα πρέπει να λάβει υπόψη σοβαρότητα συμβάντος, πόσο επηρεάζει ο ανθρώπινος παράγοντας (άλλο το bird strike, άλλο το tail strike), εξωγενείς παράγοντες (π.χ. λάθος οδηγίες ATC) και άλλα.

Δεν είμαι qualified να ορίσω μια τέτοια σύγκριση. Μήπως να προσπαθήσω να φτιάξω ένα καλό prompt στο ChatGPT; :confused:


(ίσως ήρθε η στιγμή να μεταφερθούμε σε άλλο ή νέο νήμα)
 
Αν θεωρήσουμε ότι οι "πτήσεις" (flights) ταυτίζονται σε κάθε περίπτωση (που σίγουρα ΔΕΝ είναι δεδομένο) με απογειώσεις, και τα "συμβάντα" (incidents) ορίζονται σε όλες τις περιπτώσεις με τον ίδιο τρόπο (αν υιοθετείται ο ορισμός του ICAO που και αυτό ΔΕΝ είναι δεδομένο), τότε παύει να έχει σημασία η σοβαρότητα κάθε συμβάντος γιατί η κατανομή (αναλογία) μεταξύ σοβαρών και ελαφριών περιπτώσεων είναι σε κάθε περίπτωση παρόμοια. Το 9 συμβάντα ανά εκατομμύριο απογειώσεων είναι μέσα στα πλαίσια της λογικής. Αν μιλούσαμε για ατυχήματα θα περιμέναμε κάτι λιγότερο από 1 ανά εκατομμύριο απογειώσεων.
Βέβαια το 33.000 με το 500.000 απέχουν αρκετά.
 
Top