SAKISSKG, εννοείς ότι έχουν νομικά θέματα; Υποθέτω λόγω του ότι δεν μπόρεσαν να εκπληρώσουν όλες τις υποχρεώσεις του συμβολαίου απέναντι στην Air Serbia;
Δεν γνωρίζω πολλά πράγματα για την Marathon. Πιστεύω ότι έκαναν σωστή επιλογή αεροσκάφους -μιλάω για τον τύπο, όχι για κάθε μεμονωμένο αεροσκάφος που περιλαμβάνεται στο στόλο τους. Εννοώ ότι αν από την αρχή είχαν σχεδιάσει να εξυπηρετήσουν τακτικά δρομολόγια για λογαριασμό ξένης εταιρίας σε δρομολόγια κυρίως εντός Ευρώπης και άλλων προορισμών σε σχετικά μικρή απόσταση, ίσως να υπήρχαν καλύτερες πηγές για να προμηθευτούν τα Embraer τους. Μήπως έγιναν βιαστικές επιλογές και πάρθηκαν αποφάσεις υπό πίεση; Αυτό θα έχει αντίκτυπο στην εκτέλεση των πτήσεων (αν δεν προμηθευτείς αξιόπιστο "υλικό", τόσο σε αεροσκάφος όσο και σε προσωπικό, πιθανόν να έχεις συχνά τεχνικά προβλήματα, ελλείψεις και ίσως όχι το ιδανικό σε απόδοση όπως εκτέλεση των πτήσεων στην ώρα τους, οικονομική και οικολογική κατανάλωση καυσίμου, φθορές κλπ.)
Το μοντέλο αυτό είναι αρκετά δύσκολο να λειτουργήσει κατά την άποψή μου για διάφορους λόγους. Πρώτον, για να έχεις καλή απόδοση χρειάζεσαι αρκετά ως πολύ καλή γνώση της τοπικής αγοράς και των αναγκών της. Αυτό δεν είναι πάντα δεδομένο, επειδή οι εταιρίες που λειτουργούν ως ACMI σπάνια προσλαμβάνουν τοπικό προσωπικό (που γνωρίζει καλύτερα), ή εμπιστεύονται τρίτες επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στην επίγεια -και όχι- μόνο εξυπηρέτηση, ίσως να έχουν ενθουσιασμό όμως να τους λείπει η "αναγνώριση" ή πιστοποίηση από τους μεγαλύτερους και εμπειρότερους οργανισμούς. Δεύτερον, παρά τις καλύτερες προθέσεις και χαρά για το έργο που θα αναλάβει, η Marathon -και οποιαδήποτε Marathon- κάποιες φορές θα αντιμετωπίσει σκεπτικισμό, καχυποψία, ίσως και εναντίωση από τους εγχώριους ανταγωνιστές, ακόμη και πελάτες. Τρίτον, αρκετά συχνά, οι "σχέσεις" αυτές μεταξύ του ενοικιαστή και του χρήστη έχουν σύντομη διάρκεια κι έτσι χρειάζεται εξαιρετικά μεγάλη ευελιξία και οικονομική επιφάνεια για να αποφύγεις περιπέτειες με όχι και τόσο αίσιο τέλος.
Στο παρόν, για νομικά ζητήματα υπάρχουν εξειδικευμένοι οργανισμοί αλλά και ιδιώτες που μπορούν να βοηθήσουν. Αν η Marathon είναι μέλος κάποιας σχετικής οργάνωσης, μπορεί να συμβουλευτεί και να λάβει βοήθεια, καθώς υπάρχουν σε ορισμένες περιπτώσεις κανονισμοί που περιορίζουν σε προχωρημένο βαθμό την ευθύνη (εφόσον πρόκειται για ΑΕ). Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως, όταν περάσει η "μπόρα" και ηρεμήσουν και οι δύο παρατάξεις, μπορεί να γίνει εξωδικαστικός συμβιβασμός και να "χωρίσουν" ειρηνικά αν χρειαστεί ή να επαναδιαπραγματευτούν.
SAKISSKG, γνωρίζεις ποιο είναι το κύριο ή τα κύρια σημεία διαφωνίας/προστριβών; Για ποιο λόγο δηλαδή απειλούν με δικαστήρια οι Σέρβοι (αν κατάλαβα καλά); Μήπως είναι καλύτερα να επικεντρωθούν σε μια ελληνόφωνη ή φιλελληνική αγορά ή να επανεξετάσουν το μοντέλο και τους στόχους τους; Ή να κάνουν για κάποιο διάστημα παύση εργασιών; Ρωτάω απλά.