ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΑ ΚΑΙ Α3

  • Thread starter Thread starter GIORGOS PARROS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
George to kserw oti leitourgei. To thema einai oti enw vriskotan sto xeilos tis katareusis amesws meta to atixima, allakse onoma gia na min sxetizete gia panta to onoma tis me kati tetoio.
Auto einai ena mathima oxi mono gia tin idia tin etaireia alla kai gia oles tis low cost. Pleon siniditopoiisan poso eukola mporoun na vgoun ektos paixnidiou apo ena kai mono atixima.
 
A380":ayek6n4h said:
Oi etaireies pou skopo exoun to kerdos epireazontai poli perissotero apo atiximata, para oi kratikes epixeiriseis pou exoun ton Mpampa (vlepe dimosio xrima) na tous kselaspwnei se asximes sigiries. To paradeigma tis Valujet stin Ameriki einai xaraktiristiko.

Ston tomea asfaleia loipon den mporoume na milame gia diafores metaksi idiwtikwn kai kratikwn epixeirisewn.

Διαφωνώ κάθετα εδώ. Οι state-owned αεροπορικές εταιρείες έχουν ως ΚΥΡΙΟ γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών για πολλούς λόγους, ένας μεταξύ των οποίων είναι και το πολιτικό κόστος. Φαντάσου (χτυπάω ξύλο τώρα) να πέσει άυριο μεθαύριο ένα αεροπλάνο των ΟΑ ποιες θα είναι οι αντιδράσεις στην Ελλάδα και πόσες πολιτικές ευθύνες θα αρχίσουν να περιφέρονται.

Α380, ξέρεις πόσο κοστίζει η συντήρηση/ανταλλακτικά για ένα αεροσκάφος;; Το ότι η δημόσια εταιρεία έχει το δημόσιο χρήμα να την ξελασπώνει είναι μάλλον υπερ του επιβάτη, διότι υπάρχει λιγότερη σκέψη από πλευράς μηχανικών κατά πόσο θα γίνει μια μη-mandatory επέμβαση/αντικατάσταση στο αεροσκάφος. Και μπορώ από πολύ κόσμο που ξέρω να εργάζεται στην τεχνική βάση της ΟΑ ότι η Ολυμπιακή δεν τσιγκουνεύεται καθόλου να ξοδεύει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για ανταλλακτικά για τα οποία υπάρχει απλή υπόννοια ότι μπορεί να μη λειτουργήσουν σωστά και τα οποία επ'ουδενί μια ιδιωτική αεροπορική εταιρεία δεν θα τα άλλαζε, διότι ο μηχανικός δε θα μπορούσε να δικαιολογήσει το κόστος τους στους προισταμένους του.

Θες να μάθεις πως λειτουργούν οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες;; Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν εδώ, απλά επεκτείνω το καπιταλιστικό μοντέλο..Κόστος συντήρησης+Αξία Airframe-Αποζημιώσεις *κάποιους πιθανολογικούς παράγοντες πάντοτε. Αν η διαφορά είναι αρνητική, αφήστε το να πετάει και ας πέσει. ΝΑ φέρω ορισμένα παραδείγματα, που ίσως σας φρεσκάρουν τη μνήμη:

1. Το 1991 το τεχνικό προσωπικό της Lauda Air κατά τη συντήρηση του ενός κινητήρα ενός 767 λάμβανε συνεχώς μυνήματα για πιθανή δυσλειτουργία του auto-restow συστήματος του thrust reverser. Αφού προσπάθησαν με διάφορους τρόπους να βρουν την βλάβη, αλλά ΧΩΡΙΣ να ειδοποιήσουν τον τοπικό αντιπρόσωπο της Boeing, και σίγουροι για το σύγχρονο και ασφαλές του αεροσκάφους, αποφάσισαν να μην ασχοληθούν άλλο (εξ'άλλου, το manual ήταν σαφές: NO action required). Λίγες εβδομάδες μετά όλοι ξέρουμε τι έγινε. Δεν έφταιγε η Lauda εδώ βέβαια, αλλά σε μια μη-ιδιωτική εταιρεία ίσως είχαν πάρει πιο σοβαρά τα μυνήματα αυτά.

2. Προ τετραετίας, ένας πιλότος της American Airlines έκανε υπερβολική χρήση του πηδαλίου ενός A-300-600R προκειμένου να το σταθεροποιήσει σε συνθήκες αναταράξεων. Προκλήθηκε υπερφόρτωση στον ουριαίο κώνο του αεροσκάφους, και η Airbus συνέστησε την αλλαγή του. Σημειωτεόν ότι η Airbus μαζί με την Boeing είχαν συστήσει λίγους μήνες πριν να μην γίνεται χρήση πηδαλίου υπό τέτοιες συνθήκες αλλά μάλλον σε κουφούς μιλάγαν. Πάντως, επειδή το tailfin έκανε κάμποσα φράγκα, και δεν ήταν υποχρεωτική η αντικατάστασή του, η AA δεν το άλλαξε. Τον νοέμβριο του 2001 σε μια παρόμοια περίσταση στο ίδιο αεροπλάνο, το tailfin έσπασε τελικά, οδηγώντας στο 2ο πιο πολύνεκρο αεροπορικό εντός ΗΠΑ.

3. Λίγα χρόνια νωρίτερα, ένα MD-80 (?) της Alaska Airlines συνετρίβη επειδή ο υπεύθυνος μηχανικός θεώρησε υψηλό το κόστος αντικατάστασης ενός εξαρτήματος (περισσότερα δε θυμάμαι, υπάρχει ένα εξαιρετικό άρθρο στο air.net για όποιον ενδιαφέρεται)

4. Πριν από δύο χρόνια, ένα 747-200 της China Airlines συνετρίβη μετά από εκρηκτική αποσυμπίεση που οφειλόταν σε κόπωση μετάλλου, η οποία θα έπρεπε να είχε ανιχνευθεί σε έλεγχο που θα γινόταν 4 μήνες πριν το ατύχημα (αλλά δεν έγινε ποτέ)

και πάρα πολλά άλλα που δεν τα έχω εύκαιρα στο μυαλό μου επί του παρόντος.

Επαναλαμβάνω ότι δεν προσπαθώ να πω ότι οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες είναι ανασφαλείς, αλλά ότι στην πλειονότητά τους οι κρατικές είναι ασφαλέστερες επειδή δεν πρέπει να παίζουν τους κανόνες του σκληρού καπιταλισμού, και, όπως την x εταιρεία κινητής δεν την ενδιαφέρει αν η μισή Αθήνα θα πα΄θει καρκίνο από τις κεραίες της, μπορεί εξ'ίσου απλά την Χ αεροπορική, στην ακραία περίπτωση λέμε τώρα, να μην την ενδιαφέρει αν χάσει ένα αεροπλάνο, αν οικονομικά τη συμφέρει.

Και όσον αφορά το ότι "φοβούνται μην βγουν εκτός παιχνιδιού από ατυχήματα", δε θυμάμαι πολλές αξιοπρεπείς ιδιωτικές/δημόσιες αεροπορικές να είδαν τα certificates τους να αποσύρονται μετά από ατυχήματα που ήταν δική τους ευθύνη, εκτός από κραυγαλέα περιστατικά.

Αυτά!!!
 
Avior":3hdicier said:
Φαντάσου (χτυπάω ξύλο τώρα) να πέσει άυριο μεθαύριο ένα αεροπλάνο των ΟΑ ποιες θα είναι οι αντιδράσεις στην Ελλάδα και πόσες πολιτικές ευθύνες θα αρχίσουν να περιφέρονται.

Den xreiazete na to fadastw...eida ti ginete me ta aeroskafi tis polemikis aeroporias pou peftoun. Eida kai tis antidraseis pou kratane girw stin mia vdomada kai meta ksexname ta panta. Oso gia tis politikes euthines...asto kalitera!
Xaraktiristikotero paradeigma eitan to Falcon to 1999 stin Roumania pou kostise tin zwh ston Kranidioti. Mporei na anike stin polemiki aeroporia alla ipeuthini gia tin leitourgia tou itan i OA.

Avior":3hdicier said:
Α380, ξέρεις πόσο κοστίζει η συντήρηση/ανταλλακτικά για ένα αεροσκάφος;;

Kserw. Opws episis kserw oti oso pio palio einai ena aeroskafos toso megaliteri sintirisi xreiazete (vlepe "C" kai "D" checks). As min sigrinoume to meso oro ilikias twn aeroskafwn mias idiwtikis me mia kratiki aeroporiki etaireia.

Avior":3hdicier said:
Και μπορώ από πολύ κόσμο που ξέρω να εργάζεται στην τεχνική βάση της ΟΑ ότι η Ολυμπιακή δεν τσιγκουνεύεται καθόλου να ξοδεύει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για ανταλλακτικά για τα οποία υπάρχει απλή υπόννοια ότι μπορεί να μη λειτουργήσουν σωστά και τα οποία επ'ουδενί μια ιδιωτική αεροπορική εταιρεία δεν θα τα άλλαζε, διότι ο μηχανικός δε θα μπορούσε να δικαιολογήσει το κόστος τους στους προισταμένους του.

Den amfivallo oti oi mixanikoi tis OA kanoun swsta tin douleia tous. Alla posous mixanikous ksereis se idiwtikes etaireies?
Etsi ki alliws simera otan mia etaireia agorazei ena aeroskafos agorazei kai ta antallaktika mazi.


Avior":3hdicier said:
Θες να μάθεις πως λειτουργούν οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες;; Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν εδώ, απλά επεκτείνω το καπιταλιστικό μοντέλο..Κόστος συντήρησης+Αξία Airframe-Αποζημιώσεις *κάποιους πιθανολογικούς παράγοντες πάντοτε. Αν η διαφορά είναι αρνητική, αφήστε το να πετάει και ας πέσει.

Kserw to allo montelo: Kostos aeroskafous+Kostos sintirisis < Kostos epiviwsis apo thanatiforo atixima (me liga logia oso kai na aksizei ena aeroskafos, an pesei tha proksenisei stin aeroporiki etaireia pollaplasia kosti aptis antidraseis tou kosmou pou tha fovithoun na ksanapetaksoun kai tis apozimiwseis stis oikogeneies twn traumatiwn kai twn apothanountwn)


Avior":3hdicier said:
ΝΑ φέρω ορισμένα παραδείγματα, που ίσως σας φρεσκάρουν τη μνήμη:

1. Δεν έφταιγε η Lauda εδώ βέβαια, αλλά σε μια μη-ιδιωτική εταιρεία ίσως είχαν πάρει πιο σοβαρά τα μυνήματα αυτά.

Auti einai aplws i ipopsia sou pou den vasizete se kati apto. Opws eipes den eftaige i Lauda.

Avior":3hdicier said:
2. Τον νοέμβριο του 2001 σε μια παρόμοια περίσταση στο ίδιο αεροπλάνο, το tailfin έσπασε τελικά, οδηγώντας στο 2ο πιο πολύνεκρο αεροπορικό εντός ΗΠΑ.

Den eitan to idio aeroplano. Itan o idios tipos aeroskafous.
Oson afora to atixima ta kiriotera aitia itan ta vortex apto 747 tis JAL pou proigoutan kata 2 lepta tis apogeiwshs tou A300 kai o xeirismos tou pilotou pou piese ipervolika to pedalio tou rudder.
Den vlepw tin sxesi Idiwtikh etaireia kai perissoteres pithanotites atiximatos.

Avior":3hdicier said:
3. Λίγα χρόνια νωρίτερα, ένα MD-80 (?) της Alaska Airlines συνετρίβη επειδή ο υπεύθυνος μηχανικός θεώρησε υψηλό το κόστος αντικατάστασης ενός εξαρτήματος (περισσότερα δε θυμάμαι, υπάρχει ένα εξαιρετικό άρθρο στο air.net για όποιον ενδιαφέρεται).

Gia to atixima ipeuthini itan i Alaska pou den grassare mia vida sto trim system tou aeroplanou opws episis kai h FAA (kratikos elegktikos mixanismos tis amerikis) pou apodextike ta xronodiagrammata tis Alaska sto grasarisma twn vidwn. Telos ftaiei kai h McDonnell Douglas pou den eixe sistima anagnwrisis gia tin apofigi tetoiou eidous atiximatwn.

Kai pali to gegonos oti i Alaska einai idiwtiki den apodeikniei tipota.


Avior":3hdicier said:
4. Πριν από δύο χρόνια, ένα 747-200 της China Airlines συνετρίβη μετά από εκρηκτική αποσυμπίεση που οφειλόταν σε κόπωση μετάλλου, η οποία θα έπρεπε να είχε ανιχνευθεί σε έλεγχο που θα γινόταν 4 μήνες πριν το ατύχημα (αλλά δεν έγινε ποτέ)

H China Airlines einai kratiki etaireia tis Taiwan.



Avior":3hdicier said:
στην πλειονότητά τους οι κρατικές είναι ασφαλέστερες επειδή δεν πρέπει να παίζουν τους κανόνες του σκληρού καπιταλισμού

kai epeidi den paizoun me tous kanones tis eleutheris agoras kai aplws trwne ta lefta tou forologoumenou den tha argisei i wra pou tha ptwxeusoun!

Avior":3hdicier said:
μπορεί εξ'ίσου απλά την Χ αεροπορική, στην ακραία περίπτωση λέμε τώρα, να μην την ενδιαφέρει αν χάσει ένα αεροπλάνο, αν οικονομικά τη συμφέρει.

Opws eipa kai prin den xanei mono ena aeroskafos...xanei tin aksiopistia tis (me liga logia mellontikous taksidiwtes) kai kapoia dissekatomiria se apozimiwseis. An mou vreis mia idiwtiki etaireia pou na tin simferei oikonomika na xasei aeroskafos tote lathos epagelma spoudazw!

Avior":3hdicier said:
Και όσον αφορά το ότι "φοβούνται μην βγουν εκτός παιχνιδιού από ατυχήματα", δε θυμάμαι πολλές αξιοπρεπείς ιδιωτικές/δημόσιες αεροπορικές να είδαν τα certificates τους να αποσύρονται μετά από ατυχήματα που ήταν δική τους ευθύνη, εκτός από κραυγαλέα περιστατικά.

Akomi kai an den eidan ta certificate tous na aposirontai, eidan ton "skliro kapitalismo" na tous trwei kapoia dis kai na tous sprwxnei sto dromo tis ptwxeusis. Parepiptontos ipeuthini gia tin ekdosi AOC (air operators certification) kai kat'epektasi gia tin aposirsi tous einai i armodia kratiki ipiresia politikis aeroporias tis kathe xwras.

Oi idiwtikes etaireies exoun kapoious logous parapanw na theloun perissoteri asfaleia apoti oi kratikes (xwris auto na simenei oti katigoro tis kratikes gia eleipsi asfaleias...to oti aplws oi kratikes einai dimosioxrimatoroufixtres einai allo thema).
Mia idiwtiki etaireia exei shareholders pou epizitoun to kerdos. An i etaireia einai sto xrimatistirio ksereis ti tha simvei stin timi tis metoxis tis se periptwsh atiximatos? tha paei apati.
Efoson loipon mia idiwtiki exei ws prwto mellima na dimiourgisei kerdos to opoio tha dianemithei stous metoxous tis tote prepei na apofigei kathe empodio pou tha tis sterisei tin xrimatodotisi aptous idious metoxous. Giati, an egw kserw oti i tade etaireia exei provlimata stin asfaleia tis tha parw ta lefta mou kai tha ta ependisw allou.
O klados twn aeroporikwn etaireiwn einai idi ekseretika afiloksenos gia ependiseis logw twn isxnwn kerdwn pou prosferei. Poso mallon an simvei atixima.


Auta...pantws an theleis opws kai oi ipoloipoi pou endiaferontai mporoume na dimiourgisoume allo thema me titlo "Idiwtikes vs. Kratikes aeroporikes grammes" kai na to analisoume me oli mas tin anesi.

A380
 
Top