A380":ayek6n4h said:
Oi etaireies pou skopo exoun to kerdos epireazontai poli perissotero apo atiximata, para oi kratikes epixeiriseis pou exoun ton Mpampa (vlepe dimosio xrima) na tous kselaspwnei se asximes sigiries. To paradeigma tis Valujet stin Ameriki einai xaraktiristiko.
Ston tomea asfaleia loipon den mporoume na milame gia diafores metaksi idiwtikwn kai kratikwn epixeirisewn.
Διαφωνώ κάθετα εδώ. Οι state-owned αεροπορικές εταιρείες έχουν ως ΚΥΡΙΟ γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών για πολλούς λόγους, ένας μεταξύ των οποίων είναι και το πολιτικό κόστος. Φαντάσου (χτυπάω ξύλο τώρα) να πέσει άυριο μεθαύριο ένα αεροπλάνο των ΟΑ ποιες θα είναι οι αντιδράσεις στην Ελλάδα και πόσες πολιτικές ευθύνες θα αρχίσουν να περιφέρονται.
Α380, ξέρεις πόσο κοστίζει η συντήρηση/ανταλλακτικά για ένα αεροσκάφος;; Το ότι η δημόσια εταιρεία έχει το δημόσιο χρήμα να την ξελασπώνει είναι μάλλον υπερ του επιβάτη, διότι υπάρχει λιγότερη σκέψη από πλευράς μηχανικών κατά πόσο θα γίνει μια μη-mandatory επέμβαση/αντικατάσταση στο αεροσκάφος. Και μπορώ από πολύ κόσμο που ξέρω να εργάζεται στην τεχνική βάση της ΟΑ ότι η Ολυμπιακή δεν τσιγκουνεύεται καθόλου να ξοδεύει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για ανταλλακτικά για τα οποία υπάρχει
απλή υπόννοια ότι μπορεί να μη λειτουργήσουν σωστά και τα οποία επ'ουδενί μια ιδιωτική αεροπορική εταιρεία δεν θα τα άλλαζε, διότι ο μηχανικός δε θα μπορούσε να δικαιολογήσει το κόστος τους στους προισταμένους του.
Θες να μάθεις πως λειτουργούν οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες;; Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν εδώ, απλά επεκτείνω το καπιταλιστικό μοντέλο..Κόστος συντήρησης+Αξία Airframe-Αποζημιώσεις *κάποιους πιθανολογικούς παράγοντες πάντοτε. Αν η διαφορά είναι αρνητική, αφήστε το να πετάει και ας πέσει. ΝΑ φέρω ορισμένα παραδείγματα, που ίσως σας φρεσκάρουν τη μνήμη:
1. Το 1991 το τεχνικό προσωπικό της Lauda Air κατά τη συντήρηση του ενός κινητήρα ενός 767 λάμβανε συνεχώς μυνήματα για πιθανή δυσλειτουργία του auto-restow συστήματος του thrust reverser. Αφού προσπάθησαν με διάφορους τρόπους να βρουν την βλάβη, αλλά
ΧΩΡΙΣ να ειδοποιήσουν τον τοπικό αντιπρόσωπο της Boeing, και σίγουροι για το σύγχρονο και ασφαλές του αεροσκάφους, αποφάσισαν να μην ασχοληθούν άλλο (εξ'άλλου, το manual ήταν σαφές: NO action required). Λίγες εβδομάδες μετά όλοι ξέρουμε τι έγινε. Δεν έφταιγε η Lauda εδώ βέβαια, αλλά σε μια μη-ιδιωτική εταιρεία ίσως είχαν πάρει πιο σοβαρά τα μυνήματα αυτά.
2. Προ τετραετίας, ένας πιλότος της American Airlines έκανε υπερβολική χρήση του πηδαλίου ενός A-300-600R προκειμένου να το σταθεροποιήσει σε συνθήκες αναταράξεων. Προκλήθηκε υπερφόρτωση στον ουριαίο κώνο του αεροσκάφους, και η Airbus συνέστησε την αλλαγή του. Σημειωτεόν ότι η Airbus μαζί με την Boeing είχαν συστήσει λίγους μήνες πριν να μην γίνεται χρήση πηδαλίου υπό τέτοιες συνθήκες αλλά μάλλον σε κουφούς μιλάγαν. Πάντως, επειδή το tailfin έκανε κάμποσα φράγκα, και δεν ήταν υποχρεωτική η αντικατάστασή του, η AA δεν το άλλαξε. Τον νοέμβριο του 2001 σε μια παρόμοια περίσταση στο ίδιο αεροπλάνο, το tailfin έσπασε τελικά, οδηγώντας στο 2ο πιο πολύνεκρο αεροπορικό εντός ΗΠΑ.
3. Λίγα χρόνια νωρίτερα, ένα MD-80 (?) της Alaska Airlines συνετρίβη επειδή ο υπεύθυνος μηχανικός θεώρησε υψηλό το κόστος αντικατάστασης ενός εξαρτήματος (περισσότερα δε θυμάμαι, υπάρχει ένα εξαιρετικό άρθρο στο air.net για όποιον ενδιαφέρεται)
4. Πριν από δύο χρόνια, ένα 747-200 της China Airlines συνετρίβη μετά από εκρηκτική αποσυμπίεση που οφειλόταν σε κόπωση μετάλλου, η οποία θα έπρεπε να είχε ανιχνευθεί σε έλεγχο που θα γινόταν 4 μήνες πριν το ατύχημα (αλλά δεν έγινε ποτέ)
και πάρα πολλά άλλα που δεν τα έχω εύκαιρα στο μυαλό μου επί του παρόντος.
Επαναλαμβάνω ότι δεν προσπαθώ να πω ότι οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες είναι ανασφαλείς, αλλά ότι στην πλειονότητά τους οι κρατικές είναι ασφαλέστερες επειδή δεν πρέπει να παίζουν τους κανόνες του σκληρού καπιταλισμού, και, όπως την x εταιρεία κινητής δεν την ενδιαφέρει αν η μισή Αθήνα θα πα΄θει καρκίνο από τις κεραίες της, μπορεί εξ'ίσου απλά την Χ αεροπορική, στην ακραία περίπτωση λέμε τώρα, να μην την ενδιαφέρει αν χάσει ένα αεροπλάνο, αν οικονομικά τη συμφέρει.
Και όσον αφορά το ότι "φοβούνται μην βγουν εκτός παιχνιδιού από ατυχήματα", δε θυμάμαι πολλές αξιοπρεπείς ιδιωτικές/δημόσιες αεροπορικές να είδαν τα certificates τους να αποσύρονται μετά από ατυχήματα που ήταν δική τους ευθύνη, εκτός από κραυγαλέα περιστατικά.
Αυτά!!!