Ανανέωση στόλου narrow body, Α320neo ή Β738max;

  • Thread starter Thread starter OA702
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
OA702":3hwtdjcm said:
Πάντως για να σκέφτονται αλλαγή κατασκευαστή πρέπει να μιλάμε για παραγγελία 50 τουλάχιστον α/φών σε βάθος χρόνου.

Πόθεν προκύπτει το νούμερο αυτό; :?:
 
Δεν είναι και δύσκολο, απλή λογική. Κάπου 50παρα είναι τώρα τα A32X, και αφού μιλάμε για ανανέωση στόλου, θα είναι σε αντικατάσταση αυτών (σε βάθος χρόνου).
 
astronautofemotion":2vnjn0qg said:
πιο άνετα για τα crew καθώς και η καμπίνα για τους επιβάτες.

Nobody cares what the crew says ίσως πολύ λίγο. Νοιάζονται για το punctuality/economics. Τώρα για τους επιβάτες αυτό δεν έχει να κάνει με το αεροπλάνο όσο με την εταιρία τι interior θα διαλέξει.
 
Καραμήτρος Air":2j4n3g0f said:
Τώρα για να έχει το ΜΑΧ πιθανότητες, πιστεύω ότι η Boeing θα πρέπει να ρίξει απίστευτα την τιμή – ούτως ή άλλως ακούγεται ότι η Airbus πουλάει με τεράστιες εκπτώσεις, ακόμα και για λίγα αεροσκάφη.

το αντίθετο ισχύει (όσο άφορα τα "σκαριά" δεν νομίζω οτι μιλαμε ακομη για κινητηρες) αλλα.... δεν ειναι εκει το θεμα ! -και δεν θελω να αρχισουμε τις ανουσιες κοντρες (δεν εχει νοημα)-... οτι και να επιλεξει την δεδομενη στιγμη και ετσι οπως εχουν οι προβλεψεις δεν θα μπορεσει να "κερδισει" μεσω της παραγγελιας αυτης....

το "τρενο" το εχασε με λιγα λογια...
 
Τί ακριβώς συζητάμε για κάπιταλ κοντρόλς; Η Αιγαίου πώς πληρώνει τα ενοίκια για τα leased α/φη της; Ακόμα και αυτά που παρέλαβε τώρα, sell and lease back είναι (από ότι έιχε πεί ο ίδιος ο Βασιλάκης σε συνέντευξη σε ξένο περιοδικό).

Άρα δεν στέλνει λεφτά έξω; Απο την άλλη, δεν πληρώνουν ξένοι επιβάτες λεφτά για εισιτήρια στο εξωτερικό. Θέλω να πώ ότι είναι τουλάχιστον αστείο η φράση capital control να βρίσκεται στην ίδια πρόταση με οτιδήποτε έχει να κάνει με αεροπορικές εταιρείες. Τώρα γιατί ο Βασιλάκης το πέταξε αυτό, ένας θεός ξέρει.

Στο θέμα μας. Η επιλογή αεροσκάφους έχει πάρα πολλές παραμέτρους. Κατά την γνώμη μου μία από τις σημαντικότερες είναι καθαρά η πολιτική παράμετρος. Πιστεύετε ότι την Lufthansa για παράδειγμα δεν θα την ρωτήσουν;
 
Τη LH ή τον Ολάντ και την Μέρκελ;

Στο θέμα του αριθμού των α/φων, με βάση το σχέδιο της αεροπορικής έως το 2023 αν θυμάμαι καλά, προβλέπονται 70 α/φη άρα η παραγγελία σίγουρα θα αφορά την αντικατάσταση των υπάρχοντων α/φών συν τα όποια επιπλέον κριθεί ότι θα απαιτηθούν για την περαιτέρω ανάπτυξη και που πιθανώς να μπούν ως οψιόν στα συμβόλαια ας πούμε...
 
Το άρθρο το οποίο είναι η βάση της συζήτησής μας εδώ, δεν κάνει quote λεγόμενα της διοίκησης της Aegean, συνεπώς το τι ειπώθηκε και τι κατάλαβε ο καθένας είναι πολύ υποκειμενικό. Εξηγούμαι:

1. Δεν αναφέρθηκε πουθενά ότι πρόκειται για ανανέωση του στόλου, αλλά απλά για την επόμενη παραγγελία αεροσκαφών.
2. Αμφιβάλλω ότι άνθρωπος της διοίκησης χαρακτήρισε "ολοκαίνουργια" τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.

Πέραν αυτών, για να μπορέσει να κάνει κανείς κάποια πρόγνωση σχετικά με το τι θα επιλέξει η Αegean, πρέπει να έχει υπόψην του τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί (τα παρακάτω είναι προσωπικές μου υποθέσεις και βασίζονται σε προσωπική εμπειρία).

Η Aegean θα προσλάβει έναν εξωτερικό οικονομικό σύμβουλο, ο οποίος θα κάνει το οικονομικό μοντέλο της επένδυσης και με βάση τα συμπεράσματα, θα έρθει ένας άλλος εξωτερικός τεχνικός σύμβουλος, να συντάξει το αίτημα ζήτησης (RFP). Όλα αυτά εφόσον επιλεγεί η διαδικασία ανοικτού διαγωνισμού. Άμα επιλεγεί η απευθείας παραγγελία, τα περισσότερα από τα παραπάνω δεν ισχύουν. Θα μου πεις γιατί να γίνει διαγωνισμός; 1ον για καλύτερο τίμημα και 2ον για να επιτευχθούν ευννοικοί όροι χρηματοδότησης, κάτι το οποίο συμβαίνει πιο έυκολα αν ακολουθείς διεθνή standards. Σε αυτό το σημείο, χωρίς να γνωρίζω κάτι περισσότερο, θεωρώ απίθανο να μην επηρεάζονται οι όροι χρηματοδότησης από τα capital controls.

Προχωράει ο διαγωνισμός. Τα δύο κυριότερα κριτήρια είναι το κόστος κτήσης και το κόστος λειτουργίας. Όποιος κατασκευαστής βελτιστοποιήσει αυτές τις δύο παραμέτρους κερδίζει το διαγωνισμό. Πιστεύω οι προσφορές των 2 κατασκευαστών θα είναι πολύ κοντά, οι διαφορές στα μεγέθη κατά πάσα πιθανότητα θα είναι τόσο μικρές ώστε η τελική απόφαση δεν θα βασιστεί σε αυτές. Κάπου εδώ μπαίνει η πολιτική όπως προαναφέρθηκε και τολμώ να πω πως η Airbus θα "επιλεγεί" ως προμηθευτής.

Επίσης μια παράμετρος είναι και η επιλογή του κινητήρα, η οποία αποτελεί διαφορετικό αντικείμενο διαπραγμμάτευσης με τον κατασκευαστή του κινητήρα και όχι την Airbus ή την Boeing.
 
Έχει όμως αναφερθεί παλαιότερα ότι η παραγγελία θα αφορά και αντικατάσταση με δεδομένο ότι τα νέας γενιάς θα αρχίσουν να παραλαμβάνονται μετά το 2021 κι ότι τότε τα παλαιότερα απ΄τα υπάρχοντα 320 θα είναι περίπου 15 ετών. Αυτό φυσικά προϋποθέτει ότι η Α3 θα είναι on track στα σχέδια για στόλο 70 α/φών το 2022-3. Στα υπόλοιπα, σωστός 8)
 
Top