Αν και μετά από κάθε ατύχημα τα πορίσματα περιλαμβάνουν recommendations και κάποιες φορές οδηγούν σε αλλαγή των διαδικασιών, αυτό δεν σημαίνει ότι η επιλογή που έκανε ο συγκεκριμένος χειριστής και του βγήκε, είναι το ιδανικό για κάθε παρόμοια περίπτωση.
Εάν λάβουμε υπόψιν το fail safe concept, δεν θα έπρεπε η αποκόλληση κινητήρα πχ να προκαλεί δομική ζημιά στο φτερό που να μην επιτρέπει στο αεροπλάνο να παραμείνει στον αέρα.
Το πόρισμα του ατυχήματος της Aeroflot αναφέρει :
There are safety pins in the RRJ-95 landing gear design which are the elements of a certain level of strength, and they are the first to be destroyed upon the impact of a single design load, determined basing on the load application conditions given in aviation regulations, it is proved by calculations and tests. Destruction of the safety pins causes the gear to move up and backwards and does not cause the damage to the wing box.
Βλέποντας την φωτογραφία και λαμβάνοντας υπόψιν ότι ο κινητήρας είναι ακόμη πάνω στο φτερό, ποιος μας λέει ότι αν είχε κατέβει το σύστημα προσγείωσης δεν θα άντεχε με αποτέλεσμα η ζημιά να είναι πολύ μικρότερη.
Είναι πολύ καλύτερο για το φτερό και τις δεξαμενές να ακουμπήσουν με 120 κόμβους στο έδαφος αφού αποκοπεί το σύστημα προσγείωσης (σημαίνει ότι απορρόφησε σημαντικό μέρος της κινητικής ενέργειας και της κίνησης του αεροσκάφους προς το έδαφος), από το να ακουμπήσουν με 140 στο initial impact.
Σκέψου επίσης ότι λίγο πριν σπάσει το σύστημα προσγείωσης, οι αναρτήσεις απορροφούν μέρος της ενέργειας.
Ας ελπίσουμε ότι το πόρισμα θα δικαιολογεί την απόφαση του χειριστή να μην κατεβάσει το σύστημα(έλλειψη χρόνου για πλήρη διαδικασία πχ), και δεν θα του επιρρίψει ευθύνες με βάση την πιθανότητα η ζημιά στο αεροσκάφος να ήταν μικρότερη και οι πιθανότητες επισκευής του αεροσκάφους μετά την αναγκαστική μεγαλύτερες.
ότι ο αγρότης ήταν πολύ τυχερός που έχασε μόνο το 1/3 της σοδειάς του και όχι το 100% λόγω πυρκαγιάς.
Όταν γράφει τις διαδικασίες ο κατασκευαστής, έχει σαν στόχο την ασφάλεια των επιβατών πάνω από όλα και όχι τις παράπλευρες απώλειες όπως η σοδειά.
Υπάρχει βίντεο στο YouTube με 727 που επιχειρεί από χωμάτινο και σχετικά ανώμαλο χωμάτινο διάδρομο.