Πρόκειται για το πρώτο αεροπορικό ατύχημα στην ιστορία της Ελλάδας, και τον πρώτο Έλληνα νεκρό αεροπόρο. Την εποχή εκείνη η αεροπορία δεν ήταν παρά ένα ακριβό σπορ μάλλον ή και θέαμα. Δεν υπήρχε καμιά συμφωνία για την αεροπορία, αλλά ούτε και νηολόγιο. Το ημερολόγιο στην Ελλάδα έγραφε 29 Αυγούστου 1912 αλλά για την υπόλοιπη Ευρώπη 11 Σεπτεμβρίου 1912 (η Ελλάδα συγχρονίστηκε με το Γρηγοριανό ημερολόγιο και την υπόλοιπη Ευρώπη το 1923 οπότε η 16η Φεβρουαρίου του 1923 μετονομάστηκε σε 1η Μαρτίου του 1923).
Το πρωί της 29ης Αυγούστου 1912 ο Αλέξανδρος Καραμανλάκης ετοίμασε το αεροπλάνο του τύπου Μπλεριώ και απογειώθηκε από την περιοχή του «αεροδρομίου» του Φαληρικού Δέλτα της Αθήνας (όπου έγινε αρχότερα ο ιππόδρομος και αργότερα το ίδρυμα Νιάρχου) με προορισμό την Πάτρα.
Λίγο μετά τις 8 το πρωί το αεροπλάνο του κατέπεσε στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ των χωριών Στομίου και Λυγιάς, ενώ ο Καραμανλάκης βαριά τραυματισμένος πνίγηκε στην προσπάθειά του να κολυμπήσει μέχρι την ακτή που απείχε γύρω στα 150 μέτρα από της πτώσης.
Οι εφημερίδες της εποχής την επόμενη ημέρα έγραφαν:
Εφημερίδα "ΕΜΠΡΟΣ", 30/8/1912
Εφημερίδα "ΣΚΡΙΠ", 30/8/1912
Και σύμφωνα με την εφημερίδα «Εμπρός», Παρασκευή 31/8/1912, σελ 2-3 («Συμπληρωματικαί λεπτομέρειαι δια τον αεροπορικόν δρόμον»).:
«Στις 7:45 το πρωί το αεροπλάνο φάνηκε να περνά πάνω από το Λουτράκι σε αρκετά μεγάλο ύψος με καταπληκτική ταχύτητα. Λόγω του ύψους του οι αγρότες και οι χωρικοί στην ξηρά τον εξέλαβαν σαν αετό και τον παρακολουθούσαν να διασχίζει το γαλάζιο του ουρανού ενώ χτυπιόταν από βιαιότατο αντίθετο άνεμο εξαιτίας του οποίου τεράστια αφρίζοντα κύματα υπήρχαν στον Κορινθιακό κόλπο. Όλη η θάλασσα ήταν αγριεμένη και κάτασπρη από τους αφρούς των κυμάτων Τα ρεύματα του αέρα γινόντουσαν όλο και ισχυρότερα και το αεροπλάνο άρχισε να μην υπακούει στον χειρισμό του αεροπόρου. Ανέβαινε και κατέβαινε απότομα. Κλυδωνιζόταν παραδερνόμενο από τους ανέμους.»
Εφόσον η πληροφορία είναι αξιόπιστη, τότε σύμφωνα με τους μετεωρολογικούς πίνακες, ο άνεμος ήταν γύρω στα 9 μποφώρ ή 80 χλμ/ώρα που ισοδυναμούσε σχεδόν στην μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να πιάσει το Μπλεριώ. Το να προχωρήσει κάτω από αυτές τις συνθήκες ισοδυναμούσε με τρέλα, η οποία όμως οφειλόταν στις επανειλημμένες προσπάθειες του Καραμανλάκη να ολοκληρώσει το συγκεκριμένο εγχείρημα.
Το πρωί της 29ης Αυγούστου 1912 ο Αλέξανδρος Καραμανλάκης ετοίμασε το αεροπλάνο του τύπου Μπλεριώ και απογειώθηκε από την περιοχή του «αεροδρομίου» του Φαληρικού Δέλτα της Αθήνας (όπου έγινε αρχότερα ο ιππόδρομος και αργότερα το ίδρυμα Νιάρχου) με προορισμό την Πάτρα.
Λίγο μετά τις 8 το πρωί το αεροπλάνο του κατέπεσε στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ των χωριών Στομίου και Λυγιάς, ενώ ο Καραμανλάκης βαριά τραυματισμένος πνίγηκε στην προσπάθειά του να κολυμπήσει μέχρι την ακτή που απείχε γύρω στα 150 μέτρα από της πτώσης.
Οι εφημερίδες της εποχής την επόμενη ημέρα έγραφαν:
Εφημερίδα "ΕΜΠΡΟΣ", 30/8/1912
Εφημερίδα "ΣΚΡΙΠ", 30/8/1912
Και σύμφωνα με την εφημερίδα «Εμπρός», Παρασκευή 31/8/1912, σελ 2-3 («Συμπληρωματικαί λεπτομέρειαι δια τον αεροπορικόν δρόμον»).:
«Στις 7:45 το πρωί το αεροπλάνο φάνηκε να περνά πάνω από το Λουτράκι σε αρκετά μεγάλο ύψος με καταπληκτική ταχύτητα. Λόγω του ύψους του οι αγρότες και οι χωρικοί στην ξηρά τον εξέλαβαν σαν αετό και τον παρακολουθούσαν να διασχίζει το γαλάζιο του ουρανού ενώ χτυπιόταν από βιαιότατο αντίθετο άνεμο εξαιτίας του οποίου τεράστια αφρίζοντα κύματα υπήρχαν στον Κορινθιακό κόλπο. Όλη η θάλασσα ήταν αγριεμένη και κάτασπρη από τους αφρούς των κυμάτων Τα ρεύματα του αέρα γινόντουσαν όλο και ισχυρότερα και το αεροπλάνο άρχισε να μην υπακούει στον χειρισμό του αεροπόρου. Ανέβαινε και κατέβαινε απότομα. Κλυδωνιζόταν παραδερνόμενο από τους ανέμους.»
Εφόσον η πληροφορία είναι αξιόπιστη, τότε σύμφωνα με τους μετεωρολογικούς πίνακες, ο άνεμος ήταν γύρω στα 9 μποφώρ ή 80 χλμ/ώρα που ισοδυναμούσε σχεδόν στην μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να πιάσει το Μπλεριώ. Το να προχωρήσει κάτω από αυτές τις συνθήκες ισοδυναμούσε με τρέλα, η οποία όμως οφειλόταν στις επανειλημμένες προσπάθειες του Καραμανλάκη να ολοκληρώσει το συγκεκριμένο εγχείρημα.