sv1xv":3nc7imf3 said:
Αν μια επιχείρηση αγοράσει ένα οποιοδήποτε πάγιο (συμπεριλαμβανομένου αεροπλάνου) και οι πωλήσεις της επιβαρύνονται με Φ.Π.Α., τότε ο Φ.Π.Α. του παγίου εκπίπτει, δηλαδή αφαιρείται από τον Φ.Π.Α. των πωλήσεων που αποδίδεται στην Εφορία.
Εξαρτάτε από την Επιχείρηση. Ναι το πάγιο εκπίπτει ΦΠΑ και εάν είναι νέα η επιχείρηση επιχείριση (επειδή είναι 5-καθαρά τα βιβλία της) μπορεί να ζητήσει την επιστροφή του ΦΠΑ, ύστερα από σχετικό(εξονυχιστικό) έλεγχο της εφορίας στα βιβλία της επιχείρισης.Αυτό γίνεται για να μην πνιγούν οι επιχειρήσεις από ρευστότητα με το καλημέρα. Και παλιότερες επιχειρήσεις μπορούν να το ζητήσουν αλλά εμπειρικά σπάνια γίνεται στην Ελλάδα λόγο του ελέγχου.
Επίσης για να γίνει αγοραπωλησία με χώρα της Ε.Ε,όπου δεν είναι standar η ταρίφα του ΦΠΑ(VAT) η επιχείριση θα πρέπει πριν προβεί σε αγοραπωλησία με χώρα της κοινότητας να αποκτήσει ειδικό αριθμό μητρώου από την εφορία για μία υπηρεσία της ΕΕ.
Επίσης πολύ σημαντικό είναι εάν το όχημα μπορεί να δηλωθεί ως πάγιο η ως ιδιωτικό μεταφορικό μέσω. Βλέπε ΙΧ αυτοκίνητα. Εαν το αεροσκάφος δεν δικαιολογείται ως πάγιο αλλά ως ιδιωτικό μεταφορικό μέσω, τότε το τεκμήριον διαβίωσης(65000Ε ετήσιο τεκμαρτό εισόδημα για τους πρώτους 150 ίππους και 500Ε για κάθε επιπλέον,για προπέλα,για JET είναι άλλα και δε νομίζω να σε ενδιαφέρει) επιβαρύνει του ιδιοκτήτες της Ομόρρυθμης-Ετερόρρυθμης Επιχείρισης αλλά και τους διαχειριστές της Ε.Π.Ε. αλλά και μέλη μετόχους Α.Ε!!!
ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ Άρθρο 16.
Υπ` όψη τα ΥΠΑΜ (ultralight) λογίζονται ως αεροσκάφη για την εφορία.Γιατί δεν ξέρω!?
Περί ΥΠΑΜ
Αυτά είναι ότι γνωρίζω για τι θέμα, ως φοιτητής λογιστικής με κάθε επιφύλαξη νεώτερων διατάξεων,οδηγιών,τροποποιήσεων.
Προτείνεται η χρίση ενός πολύ ψαγμένου λογιστή για τα SX, και από μένα σίγουρα συνίσταται η χρίση άλλων νηολογίων,ειδικά σε βαρύτερα JET.Πολλά κράτη έχουν τροποποιήσει το φορολογικό τους σύστημα για να φιλοξενήσουν νηολόγια αεροσκαφών.