Τα αεροσκάφη που πάνε για αποθήκευση, περνάνε μια διαδικασία που λέγεται preservation.
Αυτή περιγράφεται στα maintenance manuals του κάθε τύπου και ποικίλει αναλόγως του τύπου αποθήκευσης που θέλεις να κάνεις, long term - short term, τοποθεσίας, σε ανοικτό χώρο ή σε υπόστεγο και πολλά άλλα.
Όταν λοιπόν έρθει η ώρα να επιστρέψουν στην πτητική εκμετάλλευση, γίνεται διαδικασία de-preservation, η οποία περιγράφεται και αυτή στα manuals.
Έτσι λοιπόν μπορεί στις διαδικασίες αυτές να αναφέρεται η εκκίνηση των κινητήρων και η ολιγόλεπτη χρήση τους,
engine run-up, συνήθως σε idle power settings ή σε ελαφρώς "τσιμπημένα" στοιχεία {70% Ν1}.
Σημείωση: Κατά τα λεγόμενα συναδέλφου μηχανικού της πΟΑ, γνωστή ελληνική εταιρία είχε ζητήσει από την ΟΑ να κάνει το de-preservation των αεροσκαφων της. Όταν λοιπόν οι τεχνικοί ζήτησαν τα χαρτιά του preservation, η εταιρία αυτή αδυνατούσε να τους τα δώσει... Επειδή είμαστε καλοί άνθρωποι να υποθέσουμε οτι τα έχασαν και οχι οτι δεν είχε γίνει ποτέ το preservation....
Το αφήνω ως κακόβουλες φήμες....
docORL":12pm45n7 said:
αλλα μετα την διαρρηξη των E&E (electronic compartments) των εν λογω αεροσκαφων, ενας θεος ξερει τι θα εχει "πεταξει" απο εκει μεσα, αξιας εκ/ριων ευρω...Ο εκκαθαριστης εχει λαβει γνωσιν,
Αν μπορείς δώσε παραπάνω πληροφορίες για το θέμα.
Είχα διαβάσει μόνο για το πλιάτσικο στην τεχνική βάση η οποία είναι εύκολα προσβάσιμη στον οποιονδήποτε.
Το να μπεις όμως στην πίστα, πόσο παραπάνω να οδηγήσεις μέχρι τον τροχόδρομο όπου είναι σταθμευμένα {εγκαταλελειμμένα}, θα έλεγα οτι είναι δύσκολο ως ακατόρθωτο για κάποιον που δε δουλεύει πια στο αεροδρόμιο.
Από ότι γνωρίζω είχε απαγορευτεί στους τεχνικούς της παλιάς ΟΑ να εισέρχονται στους χώρους του αεροδρομίου από τις 28/09/2009.
Πώς και από ποιους μπορεί να έγινε κάτι τέτοιο μιας και που τα α/φη μεταφέρθηκαν στο χώρο αυτό κατά τη διάρκεια της τελευταίας βραδινής βάρδιας;
{υπήρχε γραπτή εντολή να μην προσέλθουν στους χώρους του αεροδρομίου οι εργαζόμενοι της πρωινής βάρδιας της 29ης}
Ακόμα και αν τα κλέψανε, τέτοιου είδους εξαρτήματα έχουν μηδενική αξία χωρίς τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα {EASA FORM 1 etc}.
Οι μόνες εταιρίες που δε θα είχαν πρόβλημα να τα χρησιμοποιήσουν χωρίς τις προβλεπόμενες διαδικασίες βρίσκονται στην Αφρική και στα βάθη της Ασίας, άντε να πεις και στις πρώην σοβιετικές χώρες. Υπάρχουν εκεί εταιρίες που πετούν με Α340;
Ακόμα κι αν υπάρχουν, αρχίζουν και άλλα θέματα για τη χρήση των εν λόγω ανταλλακτικων, όπως το effectivity για το msn του α/φους δέκτη.