Aegean miss landing

  • Thread starter Thread starter aironline
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

aironline

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
06/04/2009
Μηνύματα
3
Likes
0
Σήμερα ήμουν στην πτήση Α3 905 Λάρνακα-Αθήνα όταν λίγο πριν πατήσουμε στο έδαφος γύραμε απότομα στα δεξιά και ο πιλότος έδωσε ώθηση στους κινητήρες και μας σήκωσε για να δοκιμάσει ξανά.

Μας είπε πως δεχθήκαμε δυνατό αέρα που ήταν εκτός επιτρεπόμενων ορίων και στη δεύτερη προσπάθεια μας έδωσαν άλλο διάδρομο προσγείωσης όπου οι συνθήκες όπως μας είπε ο πιλότος ήταν "λίγο καλύτερες".

Προς έκπληξη μου βγαίνοντας από το αεροδρόμιο παρατήρησα πως δε φυσούσε δυνατός αέρας. Η ερώτηση μου δεν έχει κανένα ίχνος ειρωνίας, εγώ πιστεύω τον πιλότο, απλά θέλω να μάθω αν γίνεται να υπάρχει σχεδόν άπνοια στο αεροδρόμιο και ξαφνικά να έρχεται στιγμιαίος δυνατός αέρας.

Επίσης κάποια άλλη απορία που έχω εδώ και καιρό... οι άνεμοι που πνέουν στο έδαφος, επηρεάζουν τις αναταράξεις στους αιθέρες; Δηλαδή αν το μετεωρολογικό δελτίο λέει πως αύριο στο Αιγαίο θα πνέουν πολύ ισχυροί άνεμοι εντάσεως 8 μποφόρ, αυτό σημαίνει πως η περιοχή στο Αιγαίο για τα αεροπλάνα θα έχει αναταράξεις;
 
Καλημέρα,
Η αίσθηση που είχες πως στο αεροδρόμιο επικρατούσε άπνοια, είναι εν'μέρη και η εξήγηση για την αντίδραση του κυβερνήτη, που μάλλον συνάντησε ριπή ανέμου.
Οι πιο επικίνδυνες φάσεις μιας πτήσης, είναι κατά τη διάρκεια της απογείωσης και προσγείωσης, γιατί εκεί το αεροσκάφος αποκτά ή χάνει αντίστοιχα τα αεροδυναμικά του χαρακτηριστικά και είναι πολύ ευάλωτο σε οποιαδήποτε αλλαγή της φοράς ή έντασης του ανέμου. Δύο φαινόμενα επιφανειακών ανέμων που είναι σοβαρά γι'αυτές τις φάσεις της πτήσης, είναι η ριπή ανέμου "gust" και ο διατμητικός άνεμος "wind shear". Συνήθως ο άνεμος είναι λιγότερο ισχυρός κοντά στην επιφάνεια παρά σε υψηλότερα στρώματα, αλλά παράγοντες όπως η ανομοιογενής θέρμανση της επιφάνειας του εδάφους και το ανομοιογενές έδαφος προκαλούν αστάθεια στην ροή του ανέμου.
Η ριπή του ανέμου είναι κατακόρυφη αύξηση της έντασής του, ενώ ο διατμητικός άνεμος είναι η αλλαγή της διεύθυνσης ή της έντασης σε μικρή απόσταση σε κατακόρυφο ή οριζόντιο επίπεδο και μπορούν να προκαλέσουν πτώση του αεροσκάφους σε αυτές τις φάσεις της πτήσης.
Οι άνεμοι που πνέουν στην επιφάνεια συνήθως εξασθενούν όσο ανεβαίνουμε σε ύψος, γι'αυτό σε μεγάλες πτήσεις τα αεροσκάφη πετούν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ύψος για να έχουν λιγότερες τριβές και περισσότερη εξοικονόμηση καυσίμου. Υπάρχουν όμως κάποιες στενές ζώνες ισχυρών ανέμων που ελίσσονται οριζόντια και κατακόρυφα με ένταση πάνω από 50 κόμβους και ύψος που ποικίλει από 25.000 - 40.000 πόδια και ονομάζονται αεροχείμμαροι "jetstream". Αυτούς τους αεροχείμμαρους οι πιλότοι τους εκμεταλλεύονται ή τους αποφεύγουν αναλόγως τη διεύθυνση του αεροσκάφους σε σχέση με τη διεύθυνση του αεροχειμμάρου.
Ελπίζω να μην σε ζάλισα με τους μετεωρολογικούς όρους :roll: , αλλά 4 εξάμηνα αεροπορικής μετεωρολογίας δεν ξεχνιούνται εύκολα!!! :D
 
Ισχύει ότι όσο πιο μεγάλο είναι το αεροπλάνο, τόσο λιγότερο νοιώθεις τις αναταράξεις;
 
Οχι. Εχω φαει αναταραξεις με 777-300 που θα τις ζηλευε οποιοδηποτε ...cessna! :)
 
aironline":1j9mfmnb said:
Ισχύει ότι όσο πιο μεγάλο είναι το αεροπλάνο, τόσο λιγότερο νοιώθεις τις αναταράξεις;

Φυσικά και ισχύει. Είναι ο νόμος της αδράνειας της φυσικής. Όπως ένα μεγάλο πλοίο κουνάει λιγότερο από μια βάρκα στην ίδια θάλασσα έτσι και ένα Α340 π.χ. κουνάει λιγότερο από ένα 737 στις ίδιες αναταράξεις. Δεν είναι δυνατό ένα Α340 να έχει την ίδια αίσθηση αναταράξεων με ένα cessna .
 
yannisa340, απαντας σε τελειως διαφορετικο πραγμα. Ο aironline ρωταει αν "Ισχύει ότι όσο πιο μεγάλο είναι το αεροπλάνο, τόσο λιγότερο νοιώθεις τις αναταράξεις", οχι αν "Ισχύει ότι όσο πιο μεγάλο είναι το αεροπλάνο, τόσο λιγότερο νοιώθεις τις ΙΔΙΕΣ αναταράξεις". Ειπα, ημουν σε 773 και κουναγε σαν το ταψι στο λουνα παρκ.
 
Top