Aborted Landing - flaps

  • Thread starter Thread starter mgen
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

mgen

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
18/01/2009
Μηνύματα
6
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Ταξίδευα με την πτήση KL 1581 25MAR2010. Ενώ είχε ξεκινήσει η διαδικασία για την προσγείωση στο αεροδρόμιο των Αθηνών, αντιλαμβανόμαστε ότι τελικά αντί να κατεβαίνουμε το αεροσκάφος 737-800 άρχισε να παίρνει και πάλι ύψος. (η διαδικασία γινόταν πολύ ομαλά χωρίς να έχει προκληθεί κάποιος πανικός). Μετά από 5 λεπτά βγαίνει ο αξιωματικός πτήσης και ανακοινώνει ότι ο κυβερνήτης ακύρωσε τη προσγείωση και θα επανέλθουμε .με νεώτερα. Περίπου σε 15 λεπτά και ενώ είχαν απομακρυνθεί από το αεροδρόμιο, ανακοινώνει ο κυβερνήτης ότι υπάρχει πρόβλημα με τα flaps και δεν μπορούν να ισορροπήσουν το αεροσκάφος για προσγείωση, αλλά δουλεύουν με τα checklists, ώστε να έχουμε normal landing. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και μετά από περίπου 40 λεπτά προσγειωθήκαμε. Πόσο σοβαρό μπορεί να είναι ένα τέτοιο πρόβλημα;
 
Καλησπέρα. Κατ'αρχάς να πούμε πως τα flaps(πτερύγια καμπυλότητας χείλους εκφυγής) έχουν σκοπό να μειώνουν την ταχύτητα απώλειας στήριξης αυξάνοντας την άντωση της πτέρυγας σε χαμηλές ταχύτητες, κάτι το οποίο πετυχαίνουν με το να αυξάνουν την επιφάνεια και την καμπυλότητα του προφίλ αυτής, δεν είναι ανάγκη να ''μπούμε'' σε ποιο ειδικά στοιχεία.

Τώρα, εξαρτάται απο το τι είδους πρόβλημα αντιμετώπισε το α/φος αλλά θεωρώ πως και καθόλου να μην μπορούσαν να εκταθούν, το α/φος θα μπορούσε άνετα να προσγειωθεί δεδομένου οτι οι διάδρομοι του Βενιζέλος έχουν αρκετό μήκος και πως φυσικά οι χειριστές διατηρούσαν υψηλή ταχύτητα(δεδομένο). Μπορεί να την ''ακούσουν'' λίγο τα ελαστικά αλλά σε καμία περίπτωση δεν βλέπω πως θα μπορούσε να γίνει επικίνδυνο.

Τώρα, υπάρχει και μια περίπτωση βλάβης που είναι επικίνδυνη και αυτό είναι το λεγόμενο flap assymetry κατά το οποίο τα flaps κάθε ημιπτέρυγας εκτείνονται με διαφορετική γωνία προκαλώντας έτσι τάση για roll στο α/φος. Ας μην ξεχνάμε πως αυτή ήταν μια πολύ σοβαρή αιτία για τα πολλά ατυχήματα των μαχητικών F-104, βέβαια άλλα δεδομένα ίσχυαν εκεί. Πιστεύω πως αν υπήρχε τέτοια βλάβη οι χειριστές θα προτιμούσαν να μην ''κατεβάσουν'' καθόλου flaps η να τα κατεβάσουν έως εκεί που ξεκινάει η ασυμμετρία.. Κάποιος χειριστής θα μπορούσε να διαφωτίσει περισσότερο σε αυτή την εκδοχή. :3: :great:
 
Top