5G στις ΗΠΑ και ασφάλεια πτήσεων

OveLix

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
1.515
Likes
1.591
Περιοχή
Elbonia
Το 5G «εχθρός» της πολιτικής αεροπορίας στις ΗΠΑ. Στην Ευρώπη όχι και τόσο.

Η αμερικανική FAA απαγόρευσε τις πλήρως αυτόματες προσγειώσεις σε περισσότερα από 100 αεροδρόμια των ΗΠΑ (και στα μεγαλύτερα της χώρας) από τις 19 Ιανουαρίου, λόγω της μεγάλης ανησυχίας που εξέφρασαν πολλές αεροπορικές εταιρείες (American, Delta, FedEx, UPS κ.ά.) ότι οι εκπομπές των κεραιών 5G κινητής τηλεφωνίας θα επηρεάσουν το ραδιοϋψόμετρο κάποιων αεροσκαφών.
“Aircraft with untested altimeters or that need retrofitting or replacement will be unable to perform low-visibility landings where 5G is deployed,” the FAA says.

Μιλά συγκεκριμένα για “5G C-band interference” και σημειώνει:
Verizon and AT&T will initially transmit 5G in the 3700-3800 MHz range, though they have approvals to eventually transmit between 3700 MHz and 3980 MHz.
The FAA and other aviation groups have said that range is too close to the 4200-4400 MHz range used by radio altimeters.


Πριν λίγες μέρες οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ είχαν ζητήσει την αναβολή της έναρξης εκπομπών 5G. Οι εκπομπές ξεκινούν αυτές τις μέρες και έτσι η FAA δεν είχε άλλη επιλογή από το να εκδώσει τη σχετική ΝΟΤΑΜ

Εδώ ένα άρθρο στα ελληνικά που εξηγεί το πρόβλημα, καθώς και γιατί στην Ευρώπη δεν υπάρχει η ίδια ανησυχία (hint: διότι στην Ευρώπη διέκριναν εγκαίρως τον κίνδυνο και όρισαν άλλες συχνότητες).
 
O πρόεδρος της Emirates χαρακτήρισε την ιστορία με το 5G "το μεγαλύτερο φιάσκο που έχω δει στην καριέρα μου"

και επισημαίνει ότι μέχρι χθες το πρωί η εταιρεία του δεν είχε ενημερωθεί για το εύρος και τη βαρύτητα του προβλήματος που προκύπτει στα αμερικανικά αεροδρόμια το οποίο επηρεάζει "not only the radio altimeter systems but the flight control systems on the fly by wire aircraft".

Επιπλέον, χαρακτήρισε τη στάση των αμερικανικών αρχών ως "εγκληματική και άκρως ανεύθυνη".

Αεροπορικές από όλον τον κόσμο μεταβάλλουν ή ακυρώνουν πτήσεις λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει για την επίδραση των εκπομπών 5G στα όργανα πλοήγησης. Η Emirates ακύρωσε σήμερα εννέα πτήσεις.

Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως σε παρεμβολές στο ραδιοϋψόμετρο των Boeing 777, αλλά όχι μόνο. Επειδή το όργανο θεωρείται critical equipment, ουσιαστικά οι παρεμβολές αυτές «απαγορεύουν» την προσγείωση με όργανα σε χαμηλή ορατότητα.
 
Last edited by a moderator:
Οι εταιρείες κινητής στις ΗΠΑ ξεκίνησαν τις εκπομπές 5G, αλλά όχι στις κεραίες κοντά σε αεροδρόμια.

Η FAA χαλάρωσε μερικώς τους περιορισμούς και υπολογίζεται ότι το 62% των αεροσκαφών μπορεί να εκτελέσει προσγείωση με όργανα αντί το 45% που ήταν μέχρι προχθές (αν διαβάζω καλά, πιστοποιεί/εγκρίνει σταδιακά συγκεκριμένους τύπους ραδιοϋψομέτρων). Συνεχίζονται, ωστόσο, οι ακυρώσεις πτήσεων ή η αλλαγή equipment από ξένες εταιρείες μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση.

 
O διοικητής της FAA κατέθεσε σε ειδική επιτροπή του Κογκρέσου ότι αν και οι κίνδυνοι για την αεροπλοΐα από την ενεργοποίηση του 5G ήταν γνωστοί από το 2015, η υπηρεσία του έλαβε λεπτομερείς αναφορές μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο. Και ότι επειδή η FAA δεν έχει στην αρμοδιότητά της τις τηλεπικοινωνίες, οι εταιρείες κινητής δεν μοιράστηκαν ποτέ τα τεχνικά στοιχεία μαζί της.

Στο μεταξύ, ο πρόεδρος των ένωσης των αεροπορικών εταιρειών Airlines for America δηλώνει ότι όλο αυτό το διάστημα παρακαλάνε να έχει καλό καιρό ώστε να μπορούν να προσγειωθούν στα "προβληματικά" αεροδρόμια.

Προφανώς, ο επικεφαλής της FAA επί Τραμπ πετούσε αετό όσο οι ιδιωτικές εταιρείες έκαναν ό,τι γούσταραν. Η FAA έχει πάντα λόγο σε θέματα απόδοσης/λειτουργίας συχνοτήτων, αλλά, όπως επεσήμαναν βουλευτές και αξιωματούχοι "δεν μας τιμάει καθόλου ως κράτος αυτή η εικόνα". Και να ήταν μόνο αυτή...


 
Προφανώς, ο επικεφαλής της FAA επί Τραμπ πετούσε αετό όσο οι ιδιωτικές εταιρείες έκαναν ό,τι γούσταραν.

Εάν το είχες ψάξει λίγο και δεν ήθελες απλά να παραπληροφορήσεις, θα είχες ανακαλύψει ότι το 2015 στην ηγεσία της FAA ήταν ο διορισμένος επί προεδρίας Ομπάμα administrator (7 Ιανουαρίου 2011 έως 6 Ιανουαρίου 2018 ).


On March 19, 2019, President Donald Trump announced he would nominate Stephen Dickson, a former executive and pilot at Delta Air Lines, to be the next FAA Administrator.[28][26][27] On July 24, 2019, the Senate confirmed Dickson by a vote of 52–40.

Ο τωρινός administrator της FAA που προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα, είχε διοριστεί τον Αύγουστο του 2019 επι Τραμπ μετά από ψηφοφορία της Γερουσίας.

Η θητεία των administrators διαρκεί 5 χρόνια και δεν φαίνεται να «ξηλώνεται» έτσι απλά όταν αλλάζει πρόεδρος.

Εάν θεωρείς ότι μόνο επι προεδρίας Τραμπ οι ιδιωτικές εταιρίες έκαναν ο,τι γούσταραν, θύμισε μας ποιος ήταν πρόεδρος όταν η FAA παραχώρησε εξ’ολοκλήρου την πιστοποίηση του max στην Boeing
(Θα σε βοηθήσω λίγο λέγοντας ότι η πρώτη πτήση έγινε το 2016).
Και να ήταν μόνο αυτή...


Όπως και να χει, εκτιμώ πως τα πολιτικά σχόλια / επιθετικοί χαρακτηρισμοί προς χώρες δεν συμβάλουν στην αεροπορική συζήτηση και δεν είναι συμβατά με τους κανόνες του Forum.
 
Top