Το 5G «εχθρός» της πολιτικής αεροπορίας στις ΗΠΑ. Στην Ευρώπη όχι και τόσο.
Η αμερικανική FAA απαγόρευσε τις πλήρως αυτόματες προσγειώσεις σε περισσότερα από 100 αεροδρόμια των ΗΠΑ (και στα μεγαλύτερα της χώρας) από τις 19 Ιανουαρίου, λόγω της μεγάλης ανησυχίας που εξέφρασαν πολλές αεροπορικές εταιρείες (American, Delta, FedEx, UPS κ.ά.) ότι οι εκπομπές των κεραιών 5G κινητής τηλεφωνίας θα επηρεάσουν το ραδιοϋψόμετρο κάποιων αεροσκαφών.
“Aircraft with untested altimeters or that need retrofitting or replacement will be unable to perform low-visibility landings where 5G is deployed,” the FAA says.
Μιλά συγκεκριμένα για “5G C-band interference” και σημειώνει:
Verizon and AT&T will initially transmit 5G in the 3700-3800 MHz range, though they have approvals to eventually transmit between 3700 MHz and 3980 MHz.
The FAA and other aviation groups have said that range is too close to the 4200-4400 MHz range used by radio altimeters.
Πριν λίγες μέρες οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ είχαν ζητήσει την αναβολή της έναρξης εκπομπών 5G. Οι εκπομπές ξεκινούν αυτές τις μέρες και έτσι η FAA δεν είχε άλλη επιλογή από το να εκδώσει τη σχετική ΝΟΤΑΜ
Εδώ ένα άρθρο στα ελληνικά που εξηγεί το πρόβλημα, καθώς και γιατί στην Ευρώπη δεν υπάρχει η ίδια ανησυχία (hint: διότι στην Ευρώπη διέκριναν εγκαίρως τον κίνδυνο και όρισαν άλλες συχνότητες).
Η αμερικανική FAA απαγόρευσε τις πλήρως αυτόματες προσγειώσεις σε περισσότερα από 100 αεροδρόμια των ΗΠΑ (και στα μεγαλύτερα της χώρας) από τις 19 Ιανουαρίου, λόγω της μεγάλης ανησυχίας που εξέφρασαν πολλές αεροπορικές εταιρείες (American, Delta, FedEx, UPS κ.ά.) ότι οι εκπομπές των κεραιών 5G κινητής τηλεφωνίας θα επηρεάσουν το ραδιοϋψόμετρο κάποιων αεροσκαφών.
“Aircraft with untested altimeters or that need retrofitting or replacement will be unable to perform low-visibility landings where 5G is deployed,” the FAA says.
Μιλά συγκεκριμένα για “5G C-band interference” και σημειώνει:
Verizon and AT&T will initially transmit 5G in the 3700-3800 MHz range, though they have approvals to eventually transmit between 3700 MHz and 3980 MHz.
The FAA and other aviation groups have said that range is too close to the 4200-4400 MHz range used by radio altimeters.
Πριν λίγες μέρες οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ είχαν ζητήσει την αναβολή της έναρξης εκπομπών 5G. Οι εκπομπές ξεκινούν αυτές τις μέρες και έτσι η FAA δεν είχε άλλη επιλογή από το να εκδώσει τη σχετική ΝΟΤΑΜ
Εδώ ένα άρθρο στα ελληνικά που εξηγεί το πρόβλημα, καθώς και γιατί στην Ευρώπη δεν υπάρχει η ίδια ανησυχία (hint: διότι στην Ευρώπη διέκριναν εγκαίρως τον κίνδυνο και όρισαν άλλες συχνότητες).
Γιατί το 5G δεν έχει επηρεάσει τις αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη
Οι βιομηχανίες αερομεταφορών και τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ αναμένουν από τις ρυθμιστικές αρχές να αξιολογήσουν κατά πόσον η ανάπτυξη του 5G αποτελεί κίνδυνο
www.ertnews.gr