2ο Αεροδρομιο στην Αθηνα?

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.859
Likes
3.474
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Δημητρης Χατζηκυριακος":19pp6ae4 said:
Δεν φτανει μονο οι ωραιες θαλασσες και τα ωραια νησια που εχουμε αλλα πρεπει να υπαρχουν οραματα και ιδεες!! Οταν υπαρχει πανω απο ενα αεροδρομιο σε μια πολη τοτε υπαρχει ανταγωνισμος που σημαινει καλες τιμες!!! Δυστυχος ομως εμεις εδω δεν εχουμε οτι δευτερο αεροδρομιο στην Αθηνα και οτι εχουμε καλα αεροδρομια στα νησια!! 8)

ΠΑΡΝΤΟΝ????? :? :doubt:
Δηλαδη αμα ανοιξουμε δευτερο αεροδρομιο θα ερθουν τουριστες στην Αθηνα λογω ανταγωνισμου των 2 αεροδρομιων???? Καλες τιμες σε τι??? Στα μαγαζια, στις καφετεριες, στα εστιατορια, στα ξενοδοχεια, στα ταξι, στα περιπτερα κλπ. Ολα αυτα θα φτηνηνουν αν φτιαξουμε 2ο αεροδρομιο?
Αμαν ρε παιδια με αυτο το δευτερο αεροδρομιο της Αθηνας!!! Ειδαμε και παθαμε μετα απο τοσα χρονια να φτιαξουμε ενα συγχρονο αεροδρομιο ανταξιο της κινησης της Αθηνας και με το που φτιαχτηκε κρινουμε απαραδεκτο το γεγονος οτι δεν εχει φτιαχτει και δευτερο!!!! Και δεν νομιζω βεβαια να μιλατε για το Ελληνικο σαν δευτερο διεθνες γιατι και μονο η θεση του σε σχεση με το Βενιζελο το καθιστα αδυνατο. Καθιστε να περασουν καποια χρονακια και βλεπουμε αν και ποτε θα υπαρξει αναγκη για δευτερο. Στις αλλες πολεις που εχουν δυο αεροδρομια, αυτα κατασκευαστηκαν ταυτοχρονα?
Συγνωμη δηλαδη αλλα εχω διαβασει ενα σωρο posts για δευτερο αεροδρομιο στην Αθηνα και ΟΛΑ ειναι τουλαχιστον ανουσια. Δεν υπαρχει (κατα τη γνωμη μου βεβαια) ενα ποστ που να μου εξηγησει τη πραγματικη χρησιμοτητα 2 αεροδρομιων στην Αθηνα τη συγκεκριμενη εποχη. Οι υποστηρικτες αυτης της ιδεας θεωρειτε δηλαδη οτι πρεπει τωρανα φτιαχτει ή θα επρεπε να ειχε φτιαχτει δευτερο??? Συγνωμη αλλα δεν μπορω να παρακολουθησω αυτην την λογικη.
 
διαβασα τα οσα λες και ταυτοχρονα ετυχε να εχει θεμα σημερα το traveldailynews το παρακατω.
Επιστολή διαμαρτυρίας έξι φορέων τουρισμού
Διάβημα για τις αερομεταφορές και το κόστος χρήσης του «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Τρίτη, 14 Ιουνίου 2005



Σε συνέχεια έντονων διαμαρτυριών σχετικά με την μείωση τουριστών και συνεδριακών πελατών προς την περιοχή της Αττικής, οι οποίες εστιάζονται στα υψηλά τέλη του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος", θεωρώντας τα ως ανασταλτικό παράγοντα πτήσεων charters, αλλά και προγραμματισμένων πτήσεων, η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής (ΕΞΑ), σε συνεργασία με άλλους φορείς του κλάδου, απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Πρωθυπουργό της χώρας καθώς και στους συναρμόδιους Υπουργούς Τουριστικής Ανάπτυξης και Μεταφορών & Επικοινωνιών.

Μεταξύ άλλων στην επιστολή τονίζεται:

«Όσον αφορά τις τακτικές πτήσεις πρέπει να υιοθετηθεί, από τις αρμόδιες υπηρεσίες (ΥΠΑ), μια πολιτική προσέλκυσης αεροπορικών εταιριών. Η μέχρι σήμερα πολιτική που ακολουθείται έχει ως κεντρικό άξονα την προστασία των Ολυμπιακών αερογραμμών και όχι το γενικότερο συμφέρον της Εθνικής οικονομίας μέσα από την τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Τα τελευταία χρόνια έχουν σταματήσει τις πτήσεις τους, οι περισσότερες εταιρίες της Aπω Ανατολής, καίτοι το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης στοχεύει και περιμένει πολλά από νέες για την χώρα τουριστικές αγορές της Aπω Ανατολής και ειδικά της Κίνας και Ινδίας. Αναφορικά με τις πτήσεις από και προς τις ΗΠΑ, είμαστε η μόνη Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που συνδέεται με μία μόνο Αμερικανική αεροπορική εταιρία (Delta), όταν οι περισσότερες έχουν τακτικές συνδέσεις με 3 και 4 διαφορετικές εταιρίες και από διαφορετικά (Hubs) των αγορών της Β. Αμερικής.

Το μεγάλο πρόβλημα των αεροπορικών εταιριών, αποτελεί το υψηλό κόστος χρήσης των υπηρεσιών του αεροδρομίου, καθώς και οι φόροι του αεροδρομίου που επιβάλλονται επί του εισιτηρίου.

Πρόσφατη μελέτη, που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Συνδέσμου των Νησιωτικών Δήμων Αργοσαρωνικού και αφορά την συγκριτική τιμολογιακή πολιτική του ΔΑΑ και των 40 σημαντικότερων αεροδρομίων της Ευρώπης και της Μεσογείου, απέδειξε ότι το αεροδρόμιο των Σπάτων είναι ένα εκ των πλέον ακριβών. Σε σχέση δε με τα διεθνή αεροδρόμια των τουριστικά ανταγωνιστικών μας χωρών (Ισπανίας, Ιταλίας, Τουρκίας) είναι πολλαπλάσια ακριβότερο. Το αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής απεικονίζεται στην μείωση των πτήσεων charter από 14.000 που ήταν το 2.000 (τελευταίο έτος λειτουργίας του αεροδρομίου στο Ελληνικό), σε 4267 το 2003. Ενώ το 2004 επήλθε νέα δραματικότερη μείωση.

Το πρόβλημα αυτό οφείλεται στην στρατηγική της τιμολογιακής πολιτικής του ΔΑΑ, που στοχεύει στην αύξηση των τακτικών πτήσεων παρέχοντας ειδικές εκπτώσεις, ενώ επιβάλλει υψηλά τέλη και φόρους επί του εισιτηρίου στις πτήσεις charters της θερινής περιόδου.

Το αποτέλεσμα είναι ότι ουσιαστικά ακυρώνεται ή αποδυναμώνεται αισθητά κάθε προσπάθεια που προέρχεται από ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα και στοχεύει στην διατήρηση της βιωσιμότητας και της ανάπτυξης της τουριστικής οικονομίας στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, αφού τα παραπάνω προβλήματα αθροιστικά έχουν συντελέσει σε μεγάλο βαθμό ώστε οι πτήσεις charter προς το ΔΑΑ που παρουσιάζουν τεράστια μείωση από χρόνο σε χρόνο και έχουν συντελέσει ώστε η Αττική ως προορισμός να τείνει να απαλειφθεί από τα προγράμματα των tour operators.

Τέλος υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει το ΔΑΑ προσιτό στους επισκέπτες. Για παράδειγμα το Δημόσιο να διαθέσει ένα μέρος από τα μερίσματα που προέρχονται από τα κέρδη του ΔΑΑ για την εξομάλυνση της δυσλειτουργίας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Διεθνούς Αεροδρομίου».

Το διάβημα υπογράφουν, εκτός από την ΕΞΑ και ο Νησιωτικός Σύνδεσμος Δήμων Αργοσαρωνικού, ο ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ, ο ΗΑΤΤΑ και ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιριών.
 
Themis":kgszk5bl said:
Τέλος υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει το ΔΑΑ προσιτό στους επισκέπτες. Για παράδειγμα το Δημόσιο να διαθέσει ένα μέρος από τα μερίσματα που προέρχονται από τα κέρδη του ΔΑΑ για την εξομάλυνση της δυσλειτουργίας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Διεθνούς Αεροδρομίου».
Ακριβως :great: ! Η μειωση στους φορους ή η παραπανω προταση ειναι λυσεις στο προβλημα και οχι το αστρονομικο ποσον (το οποιο δεν διαθετουμε κιολας) που θα δαπανηθει για την κατασκευη δευτερου αεροδρομιου. Το θεμα ειναι ο Βενιζελος να γινει ανταγωνιστικος απεναντι στα αλλα ξενα αεροδρομια και οχι απεναντι σε καποιο στην ιδια πολη.
 
sumfwnoi GP , alla de tha mas halage na eihame ena aerodromio mesa i sta oria tis polis , opws as poume LCY,LIN,LGA. I akomi kai toronto island , santos dumont , washington Reagan , gia perissoteri efkolia. fantasou mia ptisi domestic as poume sti mykono i sti naxo pou einai 25 lepta kai pou gia na tin kaneis apo to LGAV theleis sunolika gyrw stis 3.5 wres , me metafora sto aerodromio , CI klp , enw apo ena mikrotero kai plisistero stin poli aerodromio , upologise poso meiwnetai olos aftos o hronos.
 
Για να συμπληρωσω τα οσα εγραψε ο anax ενα δευτερο αεροδρομιο θα μπορουσε να προσελκυσει τις low cost και charter εταιριες με την προυποθεση βεβαια οτι και οι τιμες θα ηταν χαμηλοτερες. Αυτο το γεγονος θα μπορουσε να οδηγησει και σε ανταγωνισμο με το LGAV και σε μειωση των τιμων του με αποτελεσμα την προσελκυση περισσοτερων εταιριων.
 
tassos76":pc72w1o7 said:
Για να συμπληρωσω τα οσα εγραψε ο anax ενα δευτερο αεροδρομιο θα μπορουσε να προσελκυσει τις low cost και charter εταιριες με την προυποθεση βεβαια οτι και οι τιμες θα ηταν χαμηλοτερες. Αυτο το γεγονος θα μπορουσε να οδηγησει και σε ανταγωνισμο με το LGAV και σε μειωση των τιμων του με αποτελεσμα την προσελκυση περισσοτερων εταιριων.

Συνεχίζετε όμως να μιλάτε γενικά και θεωρητικά. Ποιο 2ο αεροδρόμιο? Ένα που υπάρχει ήδη [δηλαδή κάποιο από τα στραωτικά της περιοχής τα οποία είναι από κορεσμένα ως υπερ-κορεσμένα (π.χ. Ελευσίνα)] ή κάποιο καινούργιο εντελώς? Ένα εντελώς καινούργιο αεροδρόμιο, προφανώς θα κοστίσει... και κάπως θα πρέπει κι αυτό να βγάλει τα έξοδα του, βάζοντας κι αυτό υψηλά τέλη κτλ. κτλ... :? :?
 
anax":1vemx1w4 said:
alla de tha mas halage na eihame ena aerodromio mesa i sta oria tis polis , opws as poume LCY,LIN,LGA. I akomi kai toronto island , santos dumont , washington Reagan , gia perissoteri efkolia. fantasou mia ptisi domestic as poume sti mykono i sti naxo pou einai 25 lepta kai pou gia na tin kaneis apo to LGAV theleis sunolika gyrw stis 3.5 wres , me metafora sto aerodromio , CI klp , enw apo ena mikrotero kai plisistero stin poli aerodromio , upologise poso meiwnetai olos aftos o hronos.

Αυτο ακριβος λεω και εγω, το ΑΙΑ ειναι ενα ωραιο και μοντερνο αεροδρομιο αλλα ειναι ακριβο και δεν βοηθεια της εσωτερικες πτησιες σε αλλα αεροδρομια της χωρας!! Αυτο το λεγανε και πριν ανοιξει το ΑΙΑ!! Τελος, θα ηθελα να πω και κατι ακομα, αν δουμε σε αλλες χωρες του κοσμου, θα δουμε οτι οταν ανοιγει ενα νεο αεροδρομιο, σπανια κλεινουν το παλιο!! (Washington Dulles--Washington Reagan)(New York Kennedy--New York Lagaurdia) Αυτο τα λεει ολα!! Οταν φτιαξανε το Dulles, ειχαν πει οτι θα εκλεινε το Reagan, τελικα ομως και τα δυο δουλευουν μαζι και πανε και τα δυο καλα! Το Dulles ειναι πιο πολυ για διεθνες πτησεις και το Reagan ειναι μονο για εσωτερικες πτησεις και για λιγες πτησεις στο Καναδα με μικρα αεροπλανα!! :idea:
 
Εγω δεν ειπα οτι δεν θα ηταν καλο ενα 2ο αεροδρομιο αν υπηρχε! Σαφως και θα ηταν πολυ καλο. Ομως υπογραμμισα οτι ποιος ο λογος να φτιαχτει τωρα! Οπως ειπε και ο Χρηστος, νομιζετε οτι η κατασκευη ενος νεου αεροδρομιου θα μειωσει τις τιμες? Εδω ενα φτιαξαμε και θα το πληρωνουμε για πολυ πολυ καιρο ακομα, το οποιο συνεπαγεται και αυξησεις τιμων σε πολλους τομεις. Ακομα και ενα απο τα ηδη υπαρχοντα στρατιωτικα να μετατρεψεις, χρειαζονται παρα πολλα ευρω για να γινει διεθνες low-cost της προκοπης.
@ anax: Καλο θα ειναι επισης να μην ξαναμπουμε στη διαδικασια του ποσην ωρα κανουμε να φτασουμε στο αεροδρομιο γιατι αυτο εξαρταται απο πολλους παραγοντες (που μενει ο καθενας, με τι μεσον πηγαινει κλπ). Το εχουμε συζητησει και σε αλλο post https://www.airliners.gr/community/viewt ... 3&start=30.
Πoυ δηλαδη θεωρεις οτι θα μπορουσε να γινει πλησιεστερο αεροδρομιο στην Αθηνα ωστε καποιος να φτανει πιο γρηγορα εκει? Ακομα και το Ελληνικο να βαλεις, που δεν μπορει να υπαρξει πλησιεστερο, ρωτα ποσην ωρα κανει καποιος να φτασει εκει απο πχ τα Λιοσια ή το Αιγαλεω ή την Κηφισια. Μαλλον τον βολευουν τα Σπατα! Και πιστευω οτι η μεταβαση στο Βενιζελο ειναι η πλεον ευκολη με ολα αυτα τα Μ.Μ.Μ. που πανε εκει (προαστιακος, express λεωφορεια, ταξι-αυτοκινητα απο την Αττικη οδο ή τη νεα Βαρης-Κορωπιου κλπ).
Το "πλησιεστερο" λοιπον ειναι συναρτηση του σε ποιο Δημο μενεις και τι επιλογες εχεις για να πας εκει. Εγω που μενω Ελληνικο με βολευει να ανοιξει το LGAT για να ειμαι σε 5' εκει. Αυτον που μενει βορεια ή ανατολικα τον βολευει να ανοιξει ενα αεροδρομιο στην Παρνηθα για να ειναι σε 5' εκει. Εγω ομως θα κανω 1-2 ωρες να φτασω στην Παρνηθα!!!
Δημητρης Χατζηκυριακος":31ivxxb5 said:
Τελος, θα ηθελα να πω και κατι ακομα, αν δουμε σε αλλες χωρες του κοσμου, θα δουμε οτι οταν ανοιγει ενα νεο αεροδρομιο, σπανια κλεινουν το παλιο!! (Washington Dulles--Washington Reagan)(New York Kennedy--New York Lagaurdia) Αυτο τα λεει ολα!! Οταν φτιαξανε το Dulles, ειχαν πει οτι θα εκλεινε το Reagan, τελικα ομως και τα δυο δουλευουν μαζι και πανε και τα δυο καλα! Το Dulles ειναι πιο πολυ για διεθνες πτησεις και το Reagan ειναι μονο για εσωτερικες πτησεις και για λιγες πτησεις στο Καναδα με μικρα αεροπλανα!! :idea:
Ξαναλεω οτι αυτο δεν λεει τιποτα!!! LGAT & LGAV δεν μπορουν να συνυπαρξουν λογω της γεωγραφικης τους θεσης!!! Εκτος αν υποστηριζεις οτι το LGAV θα επρεπε να φτιαχτει αλλου!!! :oops:
Πως λοιπον θα εμενε το LGAT? Μην κοιταμε μονο πολεις και αεροδρομια χωρις να εξεταζουμε τους επι μερους παραγοντες.
 
Ειστε καθυστερημένοι??? Γνωριζετε γιατι γράφετε ή απλως διασκεδάζετε με το να γραφετε πράγματα τα οποια καποιοι διαβάζουν και βγαινουν απο τα ρουχα τους ?
Συγκρινετε την αεροπορικη κινηση της Αθηνας με τη Νεα Υορκη,την Ουασινγκτον και το Λονδινο? Μπράβο....Ευστοχο. Αλλα δυστηχως για εσας υπάρχουν και τα αντιπαραδειγματα Μοναχο,Συδνευ,Βαρκελωνη αν θέλετε (γιατι το να παρω ενα αεροδρομιο 100 χμ ως δευτερο αεροδρομιο της Πολης δεν προκειται ...Γιατι δεν ειμαστε Τοκυο.Εκτος και αν θελετε να πουμε πχ οτι το Ηρακλειο εχει 3 αεροδρομιο -Ηρακλειο Χανια Σητεια - η Θεσσαλονικη αλλα τοσα και παει λεγοντας..Οποτε η δυσμοιρη Αθηνα μενει με τον κακο Βενιζελο ...) .Ποσες Low Cost δεν πετουν στο Βενιζελο? Αρκετες..αλλα απο τις "μεγαλες" 2 μου ερχονται στο μυαλο...HLX και Ryanair .Aλλα και οι 2 ΔΕΝ δραστηριοποιουνται στην Ελλαδα. Οχι στο ακριβό Hub αλλα σε όλη την Ελλαδα...Δλδ το προβλημα μας είναι το δευτερο αεροδρομιο της Αθηνας και οχι οτι ενω η Ryanair πεταει σε καθε χωριο της Ιταλιας αγνοει παντελως την Θεσσαλονικη πχ...Ή η HLX που θα μπορουσε να εκμεταλευτει τους Ελληνες της Γερμανιας .

Μετα λετε οτι δεν ειναι δυνατον να εχουμε αεροδρομια τα οποια να εχουν μονο στρατιωτικη χρηση! Εκτος του οτι δεν ειμαστε ελβετια να συμφωνησω εν μερη μαζι σας.Αλλα ποια αεροδρομια εχουν αποκλειστικα Στρατιωτικη χρηση?? 3 μου ερχονται στο μυαλο (τα οποια θα μπορουσαν να εχουν αξιολογη επιβατικη κινηση ) Λαρισα ,Ελευσινα και Ταναγρα . Αρα το προβλημα δεν ειναι τοσο εκει......μετα σας φταει που στην Αθηνα δεν υπαρχει χωρος για την Γενικη αεροπορια...Ενω υπαρχει το Τατοι και πλεον και τα Μεγαρα ( για το Τατοι δεν ξερω ακριβως τι γινετε )

Φταει ο Βενιζελος για την πτωση της επιβατικης αεροπορικης κινησης του εσωτερικου? Εγω το 2000 θυμαμαι την Ολυμπιακη να πετα με Α300 Ροδο κτλπ.Τωρα??? Αν εξαιρεσουμε τους φορους καυσιμων τα 29 ευρω της Α3 είναι αρκετα κοντά στα 11 χιλιαρικα της προσφορας των εταιριων το 99.Αρα μάλλον παλι δεν φταει ο Βενιζελος ......


Κανεις δεν ειπε οτι είναι ευχαριστημενος με το hub και σιγουρα θα μπορουσε να ρίξει τις τιμες να προσελκυσει περισσοτερες εταιριες κτλπ κτλπ.Αλλα ακουγονται ανακριβειες πολλες φορες εκνευριστηκες.Και αναρωτιεμαι αν υπαρχουν χρηστες που διαβαζουν αυτα που εχουν οι αλλοι να πουν ...Τι να πει κανεις..
 
Sto aerodromio Changi tis Singapore, twra htizoun ena kainourgio terminal idaka gia LOCO pou 8a einai kai pio ftino gia autes tis etairies logon pou den 8a uparhoun fisounes ( airbridges ).

Ego lew oti 8a eitan wraio na eihe h LGAV kai kati tetio gia LOCO kai charters kai na einai pio ftino gia autes ths etairies.

Oi etairies pou 8eloun fisones, entaxi, na plirosoun parapanw alla kai na mproun na dialexoun pio terminal 8eloun.

Den einai auti h lusei 100%, alla eimai sigouros oti kati tetoio 8a boh8hsei gia thn anapthxh sto LGAV.

Twra kai sto HKG ehoun skedia gia kati tetoio kai den einai anagkei gia deutero aerodromio. Afou sto HKG kai SIN briskoun luseis, giati ohi kai sto LGAV. :idea:

Einai pio exupnei autoi -- ISWS. :oops:

To ehoume oneiro na xananoixeo to LGAT, alla 8a meinei mono oneiro. :wink:
 
Top