Boeing Corporate News

  • Thread starter Thread starter makedonas
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Οίκοι αξιολόγησης, συμπεριλαμβανομένων των S&P και Moody's, εξετάζουν την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητάς της Boeing σε "junk" επίπεδο.

Αυτό θα σημάνει
-Σημαντική αύξηση του κόστος δανεισμού της εταιρείας λόγω αυξημένου ρίσκου.
-Μείωση της εμπιστοσύνης των προμηθευτών (που θα αναρωτιούνται αν θα πληρωθούν ποτέ).
-Αποχώρηση επενδυτών/μετόχων.
-Αδυναμία να εξελίξουν νέα αεροσκάφη (αυτό το έπαθαν ήδη)

Η Boeing έχει χρέος 52 δισ. δολάρια index-eligible debt (δλδ χρέος που μπορεί να ενταχθεί π.χ. στο S&P 500 Bond Index). Αν υποβαθμιστεί, το χρέος της (πχ. νέα ομόλογα, αναχρηματοδότηση οφειλών κ.ά) δεν θα είναι πια επιλέξιμο από σοβαρούς μεγάλους επενδυτές και αυτό σημαίνει ότι θα έχει να κάνει κυριολεκτικά με τον πρώτο τυχόντα για νέο δανεισμό ή δεν θα βρίσκει πρόθυμους δανειστές και επενδυτές.

Ας περιμένουμε να δούμε αν θα λειτουργήσει η αμείλικτη οικονομία της αγοράς ή αν η εταιρεία θα διασωθεί με κάποιον τρόπο ως too big to fail.
 
Μια σειρά από γεγονότα φανερώνει ότι η εταιρεία έχει ήδη μπει σε μια μη αναστρέψιμη πτώση. Αν γίνει αυτό με τους οίκους αξιολόγησης απλά θα επιβεβαιώνει την κατάσταση. (Πιθανόν και ο Έλον Μασκ να έχει παίξει κάποιο ρόλο σε αυτό μιας και είναι "ο θάνατός σου, η ζωή μου".)
 
Με την ευκαιρία, τον Ιανουάριο του 1998 η BOEING μετονόμασε το περιοδικό που εξέδιδε για τους αερομεταφορείς από "Airliner" σε "AERO", δίνοντας στο τέλος του περιοδικού (σελ. 48-55) κάποια ιστορικά στοιχεία για την BOEING και την DOUGLAS την οποία μόλις είχε εξαγοράσει. Θεωρώ ότι έχουν αρκετό ενδιαφέρον και το παραθέτω:

BOEING AERO magazine No 1 Jan-1998
 
Δεν ειδα να εχει αναφερθει, ενω εχει γινε ιγνωστο απο την προηγουμενη εβδομαδα: Η εταιρεια θα απολυσει περιπου 17.000 εργαζομενους (ητοι το 10%) το επομενο διαστημα. Οι απολυσεις θα ειναι σε ολες τις κατηγοριες εργαζομενων, απο υψηλα αμοιβομενους, προς τα κατω. Εγραζομενους σε γραφεια, διοικητικοι, μηχανικοι, εργαζομενοι στην παραγωγη κλπ. Επισης απερριψε το αιτημα για αυξηση του μισθου κατα 30%. Ειχε αντιπροτεινει 25% αθροιστικα σε 4 χρονια, κατι που αρνηθηκαν οι εργαζομενοι.

Stay tuned.
 
Νέα πρόταση της Boeing για τερματισμό της απεργίας, που έγινε δεκτή από τη διαπραγματευτική ομάδα των συνδικάτων. Η πρόταση θα τεθεί σε ψηφοφορία για έγκριση (ή μη) από τα μέλη των συνδικάτων την Τετάρτη.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται αύξηση 35% στους μισθούς (σε διάστημα τεσσάρων ετών), μπόνους επικύρωσης $7.000, και ενίσχυση των συνταξιοδοτικών συνεισφορών [στα λεγόμενα 401(k)] των εργαζόμενων.
 
To 64% των εργαζομένων απέρριψε την πρόταση της Boeing και η απεργία συνεχίζεται.

Σε κάποιους το 35% αύξηση σε 4 χρόνια μπορεί να δείχνει μεγάλο, αλλά περίπου τόσος είναι ο πληθωρισμός σωρευτικά από το 2016, ενώ οι αμοιβές των στελεχών της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 40%. Ο CEO που έφυγε το 2020 πήρε 60 εκατ. δολάρια, ο τωρινός μετά από 4 χρόνια θητείας αναμένεται να συνταξιοδοτηθεί σύντομα με δεκάδες εκατομμύρια επίσης.

Συνεπώς, καλά κάνουν και ζητούν περισσότερα οι εργαζόμενοι. Ξέρουν ότι μαγαζί αποκλείεται να κλείσει, ξέρουν ότι πριν λίγες μέρες πήρε πιστωτική γραμμή άλλα 10 δισ. δολάρια, ξέρουν ότι χωρίς αυτούς αεροπλάνα δεν φτιάχνονται.
 
Εγκρίθηκε τελικά (με 59% υπέρ) η νεότερη πρόταση της Boeing. Προβλέπει:

• Αύξηση μισθού 38% (13% το πρώτο έτος, 9% το δεύτερο και τρίτο, 7% το τέταρτο. Δηλ. συνολικά 43,65% στην όλη διάρκεια της συμφωνίας).
• Μπόνους επικύρωσης $7.000, συν πληρωμή $5.000. Σύνολο $12.000, μέρος του οποίου μπορεί να γίνει ως συνεισφορά στο ατομικό συνταξιοδοτικό του κάθε εργαζόμενου (το λεγόμενο 401k).
• Επιπλέον προβλέψεις για τα ετήσια μπόνους, αυξημένες συνταξιοδοτικές συνεισφορές από την εταιρεία, κτλ.
• Δέσμευση της Boeing να κατασκευάσει το επόμενο επιβατικό τζετ της στην περιοχή του Σιάτλ, υπό την προϋπόθεση ότι το πρόγραμμα θα ξεκινήσει μέσα στα τέσσερα έτη αυτής της σύμβασης.
 
Top